Dünyanın önde gelen çağdaş sanatçılarından Mona Hatoum’un 17 Mart–27 Mayıs 2012 tarihleri arasında Arter’de gerçekleşen “Hâlâ Buradasın” başlıklı sergisi, sanatçının yoğun üretiminin son yirmi yılına kapsamlı bir bakış sunarken, Hatoum’un ev/yurt ve yerinden edilme; yakınlık ve mesafe; kayıp ve ayrılık; kurumsal iktidar yapıları; tehdit altındaki insan bedeni gibi konulara odaklanan çalışmalarından yaptığı alıntıları bir araya getirmişti. Sergiye eşlik eden yayında, küratör Emre Baykal’ın çerçeve metninin yanı sıra, Filistinli düşünür Edward W. Said ve Berlin’de yaşayan sanat yazarı KirstyBell’inHatoum’un çalışmalarına dair metinleri de yer alıyor. Edward W. Said, bu kitapta yer verilen yazısını, Hatoum’unTateGallery’deki “TheEntire World as a Foreign Land” (2000) başlıklı sergisinin kataloğu için kaleme almıştı. KirstyBell’inHatoum’un işlerindeki ana hatları takip eden yazısı ise daha önce, sanatçının 2008 yılında GalerieMaxHetzler’de (Berlin) gerçekleşen “Unhomely” başlıklı sergisinin kataloğunda yayımlanmıştı.Kitapta ayrıca, Arter’deki sergiden yerleştirme fotoğraflarının yanı sıra, Hatoum’un metinlerde değinilen diğer işlerinin fotoğrafları da yer alıyor.
Dünyanın önde gelen çağdaş sanatçılarından Mona Hatoum’un 17 Mart–27 Mayıs 2012 tarihleri arasında Arter’de gerçekleşen “Hâlâ Buradasın” başlıklı sergisi, sanatçının yoğun üretiminin son yirmi yılına kapsamlı bir bakış sunarken, Hatoum’un ev/yurt ve yerinden edilme; yakınlık ve mesafe; kayıp ve ayrılık; kurumsal iktidar yapıları; tehdit altındaki insan bedeni gibi konulara odaklanan çalışmalarından yaptığı alıntıları bir araya getirmişti. Sergiye eşlik eden yayında, küratör Emre Baykal’ın çerçeve metninin yanı sıra, Filistinli düşünür Edward W. Said ve Berlin’de yaşayan sanat yazarı KirstyBell’inHatoum’un çalışmalarına dair metinleri de yer alıyor. Edward W. Said, bu kitapta yer verilen yazısını, Hatoum’unTateGallery’deki “TheEntire World as a Foreign Land” (2000) başlıklı sergisinin kataloğu için kaleme almıştı. KirstyBell’inHatoum’un işlerindeki ana hatları takip eden yazısı ise daha önce, sanatçının 2008 yılında GalerieMaxHetzler’de (Berlin) gerçekleşen “Unhomely” başlıklı sergisinin kataloğunda yayımlanmıştı.Kitapta ayrıca, Arter’deki sergiden yerleştirme fotoğraflarının yanı sıra, Hatoum’un metinlerde değinilen diğer işlerinin fotoğrafları da yer alıyor.