20. yüzyıl operalarında; opera süresi kısaltılmış, dekor ve kostüm sadeleştirilerek politik söylem barındıran, toplumsal güncel konular ele alınmıştır. Böylece geleneksel operadaki karakter dağılımı bozulmuştur. Örneğin Alban Berg'in Wozzeck'indeki fakir karakterler pasaklı, rahatsız edicidirler. Bunlar, toplumca reddedilmiş, gerçek karmaşa ve zorlukların baskısında ezilmiş fahişe, hırsız ve askerlerdir.
Yine Alban Berg'in Lulu adlı operası, doğal insani ahlakı ile ikiyüzlü burjuva ahlakını karşı karşıya getirir ve ahlak kavramını sorgular. Sergei Prokofiev'in Üç Portakal'a Aşk'ı insansızlaştırmayı yeni boyutlara taşımıştır: 'karakterler' kukla bile değil, sadece oyun kartlarıdır. Alfred Scnittke'nin Aptalla Yaşam'ı Sovyetler Birliği'ndeki cinsellik tabusuna ve sistem eleştirisine dayanmaktadır.
Bu noktada yazarın yaptığı seçki 20.yy opera anlayışını anlamak açısından önemlidir. İyi seyirler..
20. yüzyıl operalarında; opera süresi kısaltılmış, dekor ve kostüm sadeleştirilerek politik söylem barındıran, toplumsal güncel konular ele alınmıştır. Böylece geleneksel operadaki karakter dağılımı bozulmuştur. Örneğin Alban Berg'in Wozzeck'indeki fakir karakterler pasaklı, rahatsız edicidirler. Bunlar, toplumca reddedilmiş, gerçek karmaşa ve zorlukların baskısında ezilmiş fahişe, hırsız ve askerlerdir.
Yine Alban Berg'in Lulu adlı operası, doğal insani ahlakı ile ikiyüzlü burjuva ahlakını karşı karşıya getirir ve ahlak kavramını sorgular. Sergei Prokofiev'in Üç Portakal'a Aşk'ı insansızlaştırmayı yeni boyutlara taşımıştır: 'karakterler' kukla bile değil, sadece oyun kartlarıdır. Alfred Scnittke'nin Aptalla Yaşam'ı Sovyetler Birliği'ndeki cinsellik tabusuna ve sistem eleştirisine dayanmaktadır.
Bu noktada yazarın yaptığı seçki 20.yy opera anlayışını anlamak açısından önemlidir. İyi seyirler..