Rahime Karakaş Kürt coğrafyasında, 78 kuşağının yiğit kadınlarından biri, 12 eylül'le birlikte Diyarbekir Askeri Cezaevi'nde ağır bedeller ile sınanmış, o süreçten başı dik çıkmış, şimdi ise o dönemin karanlık çehresini bir iz, bir belge bırakmak adına kaleme almıştır. Hem sanık hem de bir tanık olarak yaşamış, anlamış ve anlatmış biridir. İlk kez Diyarbekir Askeri Cezaevi'nde kadınların yaşadıklarına anlamlı bir pencere açmıştır.
Yılmaz Odabaşı
Bugüne kadar 5 Nolu üzerine, genellikle erkekler konuştu ve yazdı. 12 Nedense 5 Nolu’nun kadın tutsakları, hemen hiç yazmadı. Çok az konuştular. Halbuki yaşanan onca zulümden, bugünlere kalanlara baktığımızda, 5 Nolu’nun kadın tutsaklarının, hayli kararlı ve direngen bir performans gösterdiğini biliyoruz. 5 nolu’nun en acımasız günlerinin gencecik kadın tutsaklarından biri olan Rahime Kesici Karakaş, benim bildiğim kadarıyla, ilk kez kadın koğuşu/koğuşları üzerinden, kadın gözüyle, 5 Nolu’yu yazıyor, anlatmış oluyor.
Şeyhmus Diken
Rahime Karakaş Kürt coğrafyasında, 78 kuşağının yiğit kadınlarından biri, 12 eylül'le birlikte Diyarbekir Askeri Cezaevi'nde ağır bedeller ile sınanmış, o süreçten başı dik çıkmış, şimdi ise o dönemin karanlık çehresini bir iz, bir belge bırakmak adına kaleme almıştır. Hem sanık hem de bir tanık olarak yaşamış, anlamış ve anlatmış biridir. İlk kez Diyarbekir Askeri Cezaevi'nde kadınların yaşadıklarına anlamlı bir pencere açmıştır.
Yılmaz Odabaşı
Bugüne kadar 5 Nolu üzerine, genellikle erkekler konuştu ve yazdı. 12 Nedense 5 Nolu’nun kadın tutsakları, hemen hiç yazmadı. Çok az konuştular. Halbuki yaşanan onca zulümden, bugünlere kalanlara baktığımızda, 5 Nolu’nun kadın tutsaklarının, hayli kararlı ve direngen bir performans gösterdiğini biliyoruz. 5 nolu’nun en acımasız günlerinin gencecik kadın tutsaklarından biri olan Rahime Kesici Karakaş, benim bildiğim kadarıyla, ilk kez kadın koğuşu/koğuşları üzerinden, kadın gözüyle, 5 Nolu’yu yazıyor, anlatmış oluyor.
Şeyhmus Diken