5’ten 7’ye Agnes Varda Sineması

Stok Kodu:
9786258259612
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
183
Basım Tarihi:
2022
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%10 indirimli
250,00TL
225,00TL
Taksitli fiyat: 9 x 27,50TL
Temin süresi 2-5 gündür.
9786258259612
1274091
5’ten 7’ye Agnes Varda Sineması
5’ten 7’ye Agnes Varda Sineması
225.00

Yeni Dalga sineması 1950’li yıllarda Fransa’da ortaya çıkmış bir sinema akımıdır. Yeni Dalga, Hollywood’un özellikle o dönem içerisinde dayattığı yerleşik sinema kurallarına karşı yeni bir sinema dili ortaya koyması bakımından büyük önem taşımaktadır. Gerek sinemaya yeni bir bakış açısı kazandırması gerekse diğer ülke sinemalarında da benzer ‘yeni’ sinemasal hareketlerin ortaya çıkması noktasında örnek olması Yeni Dalga’yı dünya çapında ses getiren bir sinema akımı haline getirmiştir. Literatüründe akımın en önemli temsilcileri olarak Jacques Doniol Valcroze, Pierre Kast, Jean-Luc Godard, François Truffaut, Eric Rohmer, Jacques Rivette, Jacques Demy, Claude Chabrol, Alain Resnais, Louis Malle ve Chris Marker’ın isimleri ön plana çıkmaktadır. Bu anlamda çalışmanın amacı, Yeni Dalga sineması içerisinde erkek yönetmenlerin dışında akımın dişil yüzünü temsil eden bir kadın yönetmen olduğu vurgusunu yaparak Agnès Varda sinemasını Yeni Dalga literatürü kapsamında görünür kılmaktır. Bunun yanı sıra çalışmada Agnès Varda sinemasında kadın imgesi feminist söylem analizi yöntemi ile incelenmiştir.

Giriş

BÖLÜM 1 Fransız Yeni Dalga Sineması

1. Yeni Dalga Sinemasının Oluşumu

2. Yeni Dalga Sinemasının Üretim Ortamı

3. Yeni Dalga Sinemasına Yakından Bakmak

4. Yeni Dalga Sinemasının Eril Yüzü

BÖLÜM 2 Öncü Bir Yönetmen Olarak Agnès Varda

1. Kadın Yönetmen ve Kadın Filmi Tanımlamasının

Kırılganlığı ve Kadın Yönetmen Sinemasının

Görünmezliği

2. Agnès Varda Biyografisi

3. Agnès Varda Filmografisi

4. Agnès Varda Sinemasında Sanatlararasılık

5. Agnès Varda Sinemasının Anlatısal Özellikleri

6. Agnès Varda Sinemasında Feminist Anlatı

BÖLÜM 3 5’ten 7’ye Agnès Varda Sinemasında Kadın Temsili

1. Sinemada Temsil Sorunsalı ve Kadın Temsili

2. Ataerkil İdeoloji ve Temsil İlişkisi

3. Örneklerle Agnès Varda Sinemasında Kadın Temsili

a. Bakışın Düzenlenmesi

b. Öykünün Kurulumu ve Söylem

4. Cléo de 5 à7

5. Le Bonheur

6. L’Une Chante L’Autre Pas

7. Sans Toit Ni Loi

Sonuç

Kaynaklar

Yeni Dalga sineması 1950’li yıllarda Fransa’da ortaya çıkmış bir sinema akımıdır. Yeni Dalga, Hollywood’un özellikle o dönem içerisinde dayattığı yerleşik sinema kurallarına karşı yeni bir sinema dili ortaya koyması bakımından büyük önem taşımaktadır. Gerek sinemaya yeni bir bakış açısı kazandırması gerekse diğer ülke sinemalarında da benzer ‘yeni’ sinemasal hareketlerin ortaya çıkması noktasında örnek olması Yeni Dalga’yı dünya çapında ses getiren bir sinema akımı haline getirmiştir. Literatüründe akımın en önemli temsilcileri olarak Jacques Doniol Valcroze, Pierre Kast, Jean-Luc Godard, François Truffaut, Eric Rohmer, Jacques Rivette, Jacques Demy, Claude Chabrol, Alain Resnais, Louis Malle ve Chris Marker’ın isimleri ön plana çıkmaktadır. Bu anlamda çalışmanın amacı, Yeni Dalga sineması içerisinde erkek yönetmenlerin dışında akımın dişil yüzünü temsil eden bir kadın yönetmen olduğu vurgusunu yaparak Agnès Varda sinemasını Yeni Dalga literatürü kapsamında görünür kılmaktır. Bunun yanı sıra çalışmada Agnès Varda sinemasında kadın imgesi feminist söylem analizi yöntemi ile incelenmiştir.

Giriş

BÖLÜM 1 Fransız Yeni Dalga Sineması

1. Yeni Dalga Sinemasının Oluşumu

2. Yeni Dalga Sinemasının Üretim Ortamı

3. Yeni Dalga Sinemasına Yakından Bakmak

4. Yeni Dalga Sinemasının Eril Yüzü

BÖLÜM 2 Öncü Bir Yönetmen Olarak Agnès Varda

1. Kadın Yönetmen ve Kadın Filmi Tanımlamasının

Kırılganlığı ve Kadın Yönetmen Sinemasının

Görünmezliği

2. Agnès Varda Biyografisi

3. Agnès Varda Filmografisi

4. Agnès Varda Sinemasında Sanatlararasılık

5. Agnès Varda Sinemasının Anlatısal Özellikleri

6. Agnès Varda Sinemasında Feminist Anlatı

BÖLÜM 3 5’ten 7’ye Agnès Varda Sinemasında Kadın Temsili

1. Sinemada Temsil Sorunsalı ve Kadın Temsili

2. Ataerkil İdeoloji ve Temsil İlişkisi

3. Örneklerle Agnès Varda Sinemasında Kadın Temsili

a. Bakışın Düzenlenmesi

b. Öykünün Kurulumu ve Söylem

4. Cléo de 5 à7

5. Le Bonheur

6. L’Une Chante L’Autre Pas

7. Sans Toit Ni Loi

Sonuç

Kaynaklar

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat