“…Bilindiği gibi Drama kökeni Yunanca’da “dran”dan gelen yapma, etme, eyleme anlamına geliyor. Demek ki Drama, içinde devinimi, eylemi, kinesteziyi barındırıyor. Devinim ve eylem içerisinde yaratarak ve yaşayarak öğrenmenin değerliliğini kimse yadsıyamaz. Klasik anlamda tiyatro ya da klasik anlamda okullardaki tiyatro çalışmalarından bir hayli farklı olan Drama alanı her şeyden önce çocuk, ergen, yetişkin, her yaştaki insana yaratıcılığı ortaya koyma; gizil gücünü dışa vurma olasılığını ve olanağını vermekte. Onun için çok kez yaratıcı dramadan söz ediyoruz ve böyle adlandırıyoruz.
Eğitimde dramatizasyon gibi çok dar bir yere sıkıştırılmış öğretim yönteminden çok daha zengin boyutlara taşımaktadır drama. Bu alan çoktan kendi kurallarını ilke ve yöntemlerini, araştırma yöntemlerini bulmuştur. Böylece önemli bir disiplin olarak da Türkiye’de aslında hiç bilinmeyen, duyulmamış bir olgu olmadığı halde, özellikle genel eğitim ve kültür eğitimi alanlarında sistematik ve akademik ele alınmamıştı bildiğiniz gibi. 1980’li yıllarda Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi’nde eğitim bilimci olacak öğrencilerle bir kulüp etkinliği olarak başlayan Eğitimde Drama çalışmaları taşıdığı eğitsel, psikolojik, sosyolojik, felsefik ve yaratıcı boyutlarıyla kısa sürede bir ilgi alanı haline geldi…”
Prof. Dr. İnci San
Süreçsel Drama - Doğaçlama Yaklaşımları başlıklı bu kitap 26 Şubat ve 2 Mart 2001 tarihleri arasında yapılan 8. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Semineri’nde yapılan konuşmalar ve atölye çalışmalarından oluşturulmuştur. Kitap içeriği, süreçsel drama, ve doğaçlama tiyatrosu, playback tiyatro, mini-mona drama gibi değişik yaklaşımlardan örnekler ve uygulamalardan oluşmaktadır.
“…Bilindiği gibi Drama kökeni Yunanca’da “dran”dan gelen yapma, etme, eyleme anlamına geliyor. Demek ki Drama, içinde devinimi, eylemi, kinesteziyi barındırıyor. Devinim ve eylem içerisinde yaratarak ve yaşayarak öğrenmenin değerliliğini kimse yadsıyamaz. Klasik anlamda tiyatro ya da klasik anlamda okullardaki tiyatro çalışmalarından bir hayli farklı olan Drama alanı her şeyden önce çocuk, ergen, yetişkin, her yaştaki insana yaratıcılığı ortaya koyma; gizil gücünü dışa vurma olasılığını ve olanağını vermekte. Onun için çok kez yaratıcı dramadan söz ediyoruz ve böyle adlandırıyoruz.
Eğitimde dramatizasyon gibi çok dar bir yere sıkıştırılmış öğretim yönteminden çok daha zengin boyutlara taşımaktadır drama. Bu alan çoktan kendi kurallarını ilke ve yöntemlerini, araştırma yöntemlerini bulmuştur. Böylece önemli bir disiplin olarak da Türkiye’de aslında hiç bilinmeyen, duyulmamış bir olgu olmadığı halde, özellikle genel eğitim ve kültür eğitimi alanlarında sistematik ve akademik ele alınmamıştı bildiğiniz gibi. 1980’li yıllarda Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi’nde eğitim bilimci olacak öğrencilerle bir kulüp etkinliği olarak başlayan Eğitimde Drama çalışmaları taşıdığı eğitsel, psikolojik, sosyolojik, felsefik ve yaratıcı boyutlarıyla kısa sürede bir ilgi alanı haline geldi…”
Prof. Dr. İnci San
Süreçsel Drama - Doğaçlama Yaklaşımları başlıklı bu kitap 26 Şubat ve 2 Mart 2001 tarihleri arasında yapılan 8. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Semineri’nde yapılan konuşmalar ve atölye çalışmalarından oluşturulmuştur. Kitap içeriği, süreçsel drama, ve doğaçlama tiyatrosu, playback tiyatro, mini-mona drama gibi değişik yaklaşımlardan örnekler ve uygulamalardan oluşmaktadır.