Niçin böyle bir tefsir? ( Emsallerinden farkı nedir ? )
Elinizdeki eser, bir meâl-tefsir çalışmasıdır. Çalışmamızda meâlin ötesinde anlamayı kolaylaştıracak gerekli açıklamalar yapılmıştır. Ayrıca özgün diyebileceğimiz bazı özelliklere sahiptir:
Çalışmamızda “cümle meâl” sistemi uygulanmıştır. Bu sistem sayesinde, okuyucu fazla zorlanmadan âyetin meâlini bire bir takip edebilecektir. Bilindiği gibi, tek kelimeden meydana gelen (Rahman, 64) âyeti olduğu gibi, bir sayfalık müdayene âyeti de vardır (Bakara, 282). Biz bu çalışmamızda, âyet meâllerini cümlelere bölmeyi tercih ettik. Mesela Bakara, 255. âyet olan âyete’l- kürsî on ayrı cümleden meydana gelmiştir. “Toplu meâl” sistemiyle zihnin bu on cümleyi hatırda tutması hiç de kolay değildir ama cümleler halinde muhatap olunduğunda daha kalıcı olmaktadır. Son yıllarda ülkemizde “kelime meâl” sistemi bazı meâllerle yaygınlaşmıştır. Bu sistem, Kur’an kelimelerinin anlamını öğrenmede faydalı olmakla beraber, manayı bir bütün olarak kavramada problemlere yol açmaktadır. Çünkü zihin mevcut kapasitesini tam kullanamamakta, çatallanmakta, öyle ki bu durum konuşmasına bile yansıyabilmektedir. Bu açıdan, cümle olarak âyete muhatap olup, cümle içinde kelimeleri görmek ve anlamak çok daha faydalı olacaktır.
Niçin böyle bir tefsir? ( Emsallerinden farkı nedir ? )
Elinizdeki eser, bir meâl-tefsir çalışmasıdır. Çalışmamızda meâlin ötesinde anlamayı kolaylaştıracak gerekli açıklamalar yapılmıştır. Ayrıca özgün diyebileceğimiz bazı özelliklere sahiptir:
Çalışmamızda “cümle meâl” sistemi uygulanmıştır. Bu sistem sayesinde, okuyucu fazla zorlanmadan âyetin meâlini bire bir takip edebilecektir. Bilindiği gibi, tek kelimeden meydana gelen (Rahman, 64) âyeti olduğu gibi, bir sayfalık müdayene âyeti de vardır (Bakara, 282). Biz bu çalışmamızda, âyet meâllerini cümlelere bölmeyi tercih ettik. Mesela Bakara, 255. âyet olan âyete’l- kürsî on ayrı cümleden meydana gelmiştir. “Toplu meâl” sistemiyle zihnin bu on cümleyi hatırda tutması hiç de kolay değildir ama cümleler halinde muhatap olunduğunda daha kalıcı olmaktadır. Son yıllarda ülkemizde “kelime meâl” sistemi bazı meâllerle yaygınlaşmıştır. Bu sistem, Kur’an kelimelerinin anlamını öğrenmede faydalı olmakla beraber, manayı bir bütün olarak kavramada problemlere yol açmaktadır. Çünkü zihin mevcut kapasitesini tam kullanamamakta, çatallanmakta, öyle ki bu durum konuşmasına bile yansıyabilmektedir. Bu açıdan, cümle olarak âyete muhatap olup, cümle içinde kelimeleri görmek ve anlamak çok daha faydalı olacaktır.