Edebiyat tarihleri, Türk edebiyatının yenileşme hikâyesini belirli isimler etrafında yazmaktadır. Bu bağlamda, hem sanatçı kimlikleri ve teorisyenlikleri hem de taşıdıkları siyasî ve ideolojik hüviyetleri ile Namık Kemal, R. Mahmut Ekrem, Abdülhak Hâmid ve Tevfik Fikret gibi isimler ön plana çıkmaktadır. Fakat Türk edebiyatının modernleşmesi, belirli bir grubun tekelinde olmayıp her kesimin desteği ile süreç içerisinde hâkimiyetini kabul ettirmiştir. Dolayısıyla, bu kuruluş sürecinin edebiyat tarihlerinde yer almayan ve tabiri caizse dipte köşede kalmış isimleri vardır ve bu isimler de edebiyat âleminde az ya da çok yer kaplamaktadır. Bir değer olarak görülmesi gereken bu isimlerin tozlu raflardan indirilerek edebiyat tarihimize kazandırılması ise zaruridir.
Edebiyat tarihleri, Türk edebiyatının yenileşme hikâyesini belirli isimler etrafında yazmaktadır. Bu bağlamda, hem sanatçı kimlikleri ve teorisyenlikleri hem de taşıdıkları siyasî ve ideolojik hüviyetleri ile Namık Kemal, R. Mahmut Ekrem, Abdülhak Hâmid ve Tevfik Fikret gibi isimler ön plana çıkmaktadır. Fakat Türk edebiyatının modernleşmesi, belirli bir grubun tekelinde olmayıp her kesimin desteği ile süreç içerisinde hâkimiyetini kabul ettirmiştir. Dolayısıyla, bu kuruluş sürecinin edebiyat tarihlerinde yer almayan ve tabiri caizse dipte köşede kalmış isimleri vardır ve bu isimler de edebiyat âleminde az ya da çok yer kaplamaktadır. Bir değer olarak görülmesi gereken bu isimlerin tozlu raflardan indirilerek edebiyat tarihimize kazandırılması ise zaruridir.