Zorluklarla bezenmiş bir seyahat misalidir hayat. Bu yolculukta her birimize bir diğerinden tamamen farklı güzergâhlar tayin edilmiştir, parmak izlerimiz gibi. İnanan bir insan, bu dünyada kendisine dikensiz bir gül bahçesi vaat edilmediğinin farkındadır. Zira ilahî mesaj, kâh ölüm korkusu, kâh açlık kaygısı, kâh malın mülkün ziyana uğraması gibi deneyimlerle insanın imtihana tabiî tutulacağını çarpıcı bir şekilde bildirir. Bu mesaj, ‘Sabredenleri müjdele!' şeklinde sona erer.
Sabrın anlatılması, anlaşılması ve yaşanası tarafı vardır. Sabır, aniden şekillenen bir tutumdan ziyade bir süreç olarak değerlendirilmektedir. Hayatın zorluklarıyla karşılaşmış bir insana sabır tavsiye etmek gayet doğal ve kolay bir iştir. Ancak zorlanan insanın bu süreçte çeşitli bilişsel, duyusal, duygusal ve/veya davranışsal hallerden ve duygu durumlardan geçebileceğini göz ardı etmemek gerekir. Bu çalışma, sabrın yaşanan tarafının anlaşılabilmesi ve anlatılabilmesi gayretinin bir ürünüdür.
Zorluklarla bezenmiş bir seyahat misalidir hayat. Bu yolculukta her birimize bir diğerinden tamamen farklı güzergâhlar tayin edilmiştir, parmak izlerimiz gibi. İnanan bir insan, bu dünyada kendisine dikensiz bir gül bahçesi vaat edilmediğinin farkındadır. Zira ilahî mesaj, kâh ölüm korkusu, kâh açlık kaygısı, kâh malın mülkün ziyana uğraması gibi deneyimlerle insanın imtihana tabiî tutulacağını çarpıcı bir şekilde bildirir. Bu mesaj, ‘Sabredenleri müjdele!' şeklinde sona erer.
Sabrın anlatılması, anlaşılması ve yaşanası tarafı vardır. Sabır, aniden şekillenen bir tutumdan ziyade bir süreç olarak değerlendirilmektedir. Hayatın zorluklarıyla karşılaşmış bir insana sabır tavsiye etmek gayet doğal ve kolay bir iştir. Ancak zorlanan insanın bu süreçte çeşitli bilişsel, duyusal, duygusal ve/veya davranışsal hallerden ve duygu durumlardan geçebileceğini göz ardı etmemek gerekir. Bu çalışma, sabrın yaşanan tarafının anlaşılabilmesi ve anlatılabilmesi gayretinin bir ürünüdür.