8 Şubat-27 Nisan 2014 tarihleri arasında Arter’de gerçekleşen “Aklın Uykusu” sergisi, İngiliz sanatçı Marc Quinn’in 1999 yılından bu yana ürettiği 30’dan fazla yapıtı bir araya getirmişti. Quinn’in kullandığı malzeme ve tekniklerin çeşitliliğini yansıtan sergide, sanatçının üretiminde merkezi öneme sahip yapıtlarla birlikte, ilk kez Arter’de gösterilen resim ve heykeller de bulunmaktaydı. Küratörlüğünü Selen Ansen’in üstlendiği “Aklın Uykusu”, sanatçının 1990’lardan bu yana üretiminde ele almayı sürdürdüğü tarih, zaman ve mekân, beden ve kimlik gibi konulara odaklanırken; doğayla kültür ve sanatla bilim arasındaki ilişkiyi ve sanatın teknolojiye bağımlılığını da tartışmaya açmayı hedeflemişti.
Marc Quinn’in sergisine eşlik eden yayında özel olarak sipariş edilmiş taze metinlere ve sergideki işlerin fotoğraflarına yer veriliyor. Serginin küratörü, sanat teorisyeni Selen Ansen, sergi yayını için “Eşikte” başlıklı bir kavramsal çerçeve kaleme aldı. Tim Marlow’un Marc Quinn’le yaptığı söyleşi, sanatçının son dönem işlerine ve sergideki yeni işlere odaklanıyor. Emre Ayvaz ise bu kitap için kaleme aldığı yazıda, Quinn’in kendi kanının kalıbını alıp dondurarak ürettiği otoportresinden oluşan “Self” başlıklı serisini ele alıyor.
8 Şubat-27 Nisan 2014 tarihleri arasında Arter’de gerçekleşen “Aklın Uykusu” sergisi, İngiliz sanatçı Marc Quinn’in 1999 yılından bu yana ürettiği 30’dan fazla yapıtı bir araya getirmişti. Quinn’in kullandığı malzeme ve tekniklerin çeşitliliğini yansıtan sergide, sanatçının üretiminde merkezi öneme sahip yapıtlarla birlikte, ilk kez Arter’de gösterilen resim ve heykeller de bulunmaktaydı. Küratörlüğünü Selen Ansen’in üstlendiği “Aklın Uykusu”, sanatçının 1990’lardan bu yana üretiminde ele almayı sürdürdüğü tarih, zaman ve mekân, beden ve kimlik gibi konulara odaklanırken; doğayla kültür ve sanatla bilim arasındaki ilişkiyi ve sanatın teknolojiye bağımlılığını da tartışmaya açmayı hedeflemişti.
Marc Quinn’in sergisine eşlik eden yayında özel olarak sipariş edilmiş taze metinlere ve sergideki işlerin fotoğraflarına yer veriliyor. Serginin küratörü, sanat teorisyeni Selen Ansen, sergi yayını için “Eşikte” başlıklı bir kavramsal çerçeve kaleme aldı. Tim Marlow’un Marc Quinn’le yaptığı söyleşi, sanatçının son dönem işlerine ve sergideki yeni işlere odaklanıyor. Emre Ayvaz ise bu kitap için kaleme aldığı yazıda, Quinn’in kendi kanının kalıbını alıp dondurarak ürettiği otoportresinden oluşan “Self” başlıklı serisini ele alıyor.