Alevilikte Tevhid ve İbadet Kur'an ve Ehlibeyt Işığında

Stok Kodu:
9786257910545
Boyut:
16.5x23.5
Sayfa Sayısı:
582
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2021-11
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%25 indirimli
350,00TL
262,50TL
Taksitli fiyat: 9 x 32,08TL
Temin süresi 2-5 gündür.
9786257910545
1235318
Alevilikte Tevhid ve İbadet
Alevilikte Tevhid ve İbadet Kur'an ve Ehlibeyt Işığında
262.50

İmam Ali (a.s):

Hamt Allah'a ki övenler O’nu layıkıyla övemezler; nimetlerini sayıp dökenler, onları söyleyip bitiremezler; çalışıp çabalayanlar hakkını eda edemezler. Öyle bir mabuttur ki derin düşünceler O’nu idrak edemez, akıl fikir denizine dalanlar zatının künhüne eremez.  Bir sınır yoktur ki sıfatını sınırlayabilsin, bir vasıf yaratılmamıştır ki zatına layık bulunsun. Yoktur O’na sayılı bir an. Yoktur O’nun için ertelenmiş bir zaman, yaratılanları kudretiyle O yaratmıştır, yelleri rahmetiyle O estirmiştir, yarattığı yeryüzünü kayalarla pekiştirmiştir. Dinin evveli O’nu tanımaktır. Tanıyışın kemali O’nu tasdik etmektir. Tasdik edişin kemali O’nu bir bilmektir. Bir bilişin kemali O’na karşı öz doğruluğuna ermektir. Öz doğruluğunun kemali O’nu noksan sıfatlardan tenzih etmektir. Çünkü bilmek gerektir ki ne sıfat söylenirse söylensin o sıfatla vasfedilemez. Her sıfat vasfedilenden gayrıdır, onunla bilinemez. O’nu vasfetmeye kalkışan O’nu bir başkasına eşit etmiş sayılır.

İmam Ali (a.s):

Hamt Allah'a ki övenler O’nu layıkıyla övemezler; nimetlerini sayıp dökenler, onları söyleyip bitiremezler; çalışıp çabalayanlar hakkını eda edemezler. Öyle bir mabuttur ki derin düşünceler O’nu idrak edemez, akıl fikir denizine dalanlar zatının künhüne eremez.  Bir sınır yoktur ki sıfatını sınırlayabilsin, bir vasıf yaratılmamıştır ki zatına layık bulunsun. Yoktur O’na sayılı bir an. Yoktur O’nun için ertelenmiş bir zaman, yaratılanları kudretiyle O yaratmıştır, yelleri rahmetiyle O estirmiştir, yarattığı yeryüzünü kayalarla pekiştirmiştir. Dinin evveli O’nu tanımaktır. Tanıyışın kemali O’nu tasdik etmektir. Tasdik edişin kemali O’nu bir bilmektir. Bir bilişin kemali O’na karşı öz doğruluğuna ermektir. Öz doğruluğunun kemali O’nu noksan sıfatlardan tenzih etmektir. Çünkü bilmek gerektir ki ne sıfat söylenirse söylensin o sıfatla vasfedilemez. Her sıfat vasfedilenden gayrıdır, onunla bilinemez. O’nu vasfetmeye kalkışan O’nu bir başkasına eşit etmiş sayılır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat