XIX. yüzyıl intelijansiyasının önde gelen, daha sonraki kuşaklara amik, edebî ve entelektüel bir edebiyat sunan; vatan, hürriyet, adalet, millet, hak kavramlarını XX. yüzyıla ve Cumhuriyet’e zengin bir miras bırakan Namık Kemal’in oğlu Ali Ekrem Bolayır’ın monografi, tiyatro, edebiyat tarihi ve tenkit türünde eserleri olmasına karşın şair yönüyle daha çok bilinmektedir. Edebiyatımızda kesin olarak ve köklü bir şekilde modernleşme dönemi olan Servet-i Fünûn, yeni bir dönem ve çığır açarak önemli etki meydana getirmiştir. Dönemin sanatkârlarından olan Ali Ekrem Bolayır, bu fikrî zeminde edebiyat üzerine kaleme aldığı yazılarıyla büyük yankılar uyandırmış, yeni edebiyatın inşasında ufuk açmıştır.
Bu çalışma Yeni Türk Edebiyatında kendine yer edinmiş olan Ali Ekrem Bolayır'ın şiir yönünü özellikle Servet-i Fünûn gibi büyük yankı uyandıran dergideki yazıları; estetik, vezin, ahenk hakkındaki görüş ve önerileri; biçim ve içerik açısından metinler bağlamında ele alınmaya çalışıldı. Bir müessirin eserinin önceki eserleriyle/şiirleriyle mukayese edilmesi, kaydettiği ilerlemenin ortaya konulmasında oldukça önemlidir. Bu çalışmanın, Bolayır'ın şiir sanatının gelişimine ulaşılması bakımından yapılan çalışmalara ve araştırmacılara katkı sağlamasını umarız.
XIX. yüzyıl intelijansiyasının önde gelen, daha sonraki kuşaklara amik, edebî ve entelektüel bir edebiyat sunan; vatan, hürriyet, adalet, millet, hak kavramlarını XX. yüzyıla ve Cumhuriyet’e zengin bir miras bırakan Namık Kemal’in oğlu Ali Ekrem Bolayır’ın monografi, tiyatro, edebiyat tarihi ve tenkit türünde eserleri olmasına karşın şair yönüyle daha çok bilinmektedir. Edebiyatımızda kesin olarak ve köklü bir şekilde modernleşme dönemi olan Servet-i Fünûn, yeni bir dönem ve çığır açarak önemli etki meydana getirmiştir. Dönemin sanatkârlarından olan Ali Ekrem Bolayır, bu fikrî zeminde edebiyat üzerine kaleme aldığı yazılarıyla büyük yankılar uyandırmış, yeni edebiyatın inşasında ufuk açmıştır.
Bu çalışma Yeni Türk Edebiyatında kendine yer edinmiş olan Ali Ekrem Bolayır'ın şiir yönünü özellikle Servet-i Fünûn gibi büyük yankı uyandıran dergideki yazıları; estetik, vezin, ahenk hakkındaki görüş ve önerileri; biçim ve içerik açısından metinler bağlamında ele alınmaya çalışıldı. Bir müessirin eserinin önceki eserleriyle/şiirleriyle mukayese edilmesi, kaydettiği ilerlemenin ortaya konulmasında oldukça önemlidir. Bu çalışmanın, Bolayır'ın şiir sanatının gelişimine ulaşılması bakımından yapılan çalışmalara ve araştırmacılara katkı sağlamasını umarız.