Türkiye’de çağdaş sanatın yapıtaşlarından biri olarak ancak 2000’li yıllarda sanat tarihi yazımında yerini almaya başlayan Altan Gürman’ın eserlerinin büyük bir bölümü ve arşivi, eşi Bilge Gürman tarafından yıllarca özenle bir arada tutulup korunduktan sonra, 2013 yılında, misyonlarından biri de Türkiye’de çağdaş sanat üretiminin belleğini tutmak olan Arter Koleksiyonu’na katıldı. 13.09.2019–27.03.2021 tarihleri arasında Başak Doğa Temür’ün küratörlüğünde Arter’de gerçekleştirilen retrospektif sergiyle bağ kuran bu kitap, Altan Gürman’ın kısa hayatı boyunca İstatistik, Tasarı, Kompozisyon, Montaj gibi farklı seriler dahilinde gerçekleştirdiği yoğun sanatsal üretiminden ve eskizlerinden görsel bir seçki sunmak üzere tasarlanan 20 adet kartpostal içeriyor. Tasarımını Didem Uraler Çelik’in üstlendiği kartpostal kitabı, Hadiye Cangökçe’nin çektiği röprodüksiyon fotoğrafları aracılığıyla Gürman’ın öncü katkılarından mütevazı bir kesiti gözler önüne seriyor. Altan Gürman, Türkiye’de yeni sanatsal arayışlar bağlamında bir fay hattı sayılabilir; çağdaş sanatın soykütüğünde ‘öncü’ kavramını cisimleştiren bir figür olarak güncelliğini korumayı başarmış olduğu açıktır. Kavramsallığın bugün dahi duygu, düşünce, teori illüstrasyonu gibi algılandığı bir ortamda, sanat kavramının kendini sorunsallaştıran bir sanatçı olarak Gürman hâlâ çağdaşımızdır.
—Ahu Antmen
Türkiye’de çağdaş sanatın yapıtaşlarından biri olarak ancak 2000’li yıllarda sanat tarihi yazımında yerini almaya başlayan Altan Gürman’ın eserlerinin büyük bir bölümü ve arşivi, eşi Bilge Gürman tarafından yıllarca özenle bir arada tutulup korunduktan sonra, 2013 yılında, misyonlarından biri de Türkiye’de çağdaş sanat üretiminin belleğini tutmak olan Arter Koleksiyonu’na katıldı. 13.09.2019–27.03.2021 tarihleri arasında Başak Doğa Temür’ün küratörlüğünde Arter’de gerçekleştirilen retrospektif sergiyle bağ kuran bu kitap, Altan Gürman’ın kısa hayatı boyunca İstatistik, Tasarı, Kompozisyon, Montaj gibi farklı seriler dahilinde gerçekleştirdiği yoğun sanatsal üretiminden ve eskizlerinden görsel bir seçki sunmak üzere tasarlanan 20 adet kartpostal içeriyor. Tasarımını Didem Uraler Çelik’in üstlendiği kartpostal kitabı, Hadiye Cangökçe’nin çektiği röprodüksiyon fotoğrafları aracılığıyla Gürman’ın öncü katkılarından mütevazı bir kesiti gözler önüne seriyor. Altan Gürman, Türkiye’de yeni sanatsal arayışlar bağlamında bir fay hattı sayılabilir; çağdaş sanatın soykütüğünde ‘öncü’ kavramını cisimleştiren bir figür olarak güncelliğini korumayı başarmış olduğu açıktır. Kavramsallığın bugün dahi duygu, düşünce, teori illüstrasyonu gibi algılandığı bir ortamda, sanat kavramının kendini sorunsallaştıran bir sanatçı olarak Gürman hâlâ çağdaşımızdır.
—Ahu Antmen