Kültürel özcülük ve milliyetçilikten uzak başka bir edebiyat tarihi anlayışı yaratmak mümkün mü? Mignon bu sorudan yola çıkarak, karşılaştırmalı edebiyat ve Türk edebiyatı tarihi çalışmalarında ismine yalnızca dipnotlarda rastlanan edebiyatçı ve düşünürleri ana metne taşıyor; bunu yaparken de edebiyat tarihi konusunda şimdiye kadar tartışılmadan kabul görmüş bazı görüşleri sorguluyor. Okurlar bu kitapta yalnızca Ercüment Behzad Lav ve Baha Tevfik gibi isimlerle değil, Garbis Fikri, Hovsep Vartanyan ve Avram Naum’un da yer aldığı bir edebiyat tarihi ve araştırmacılığı anlayışıyla karşılaşacaklar. Bu yaklaşım elbette Yahya Kemal, Nâzım Hikmet ve Behçet Necatigil gibi modern Türk edebiyatının önde gelen isimlerini de göz ardı etmeyecek, hatta coğrafi ve politik sınırları da aşarak Yehuda Amihay ve Nizar Kabbani’ye kadar ulaşacak. Kitapta yer alan inceleme, deneme ve eleştiriler yalnızca Tanzimat sonrası edebiyata yeni araştırma alanları önermekle kalmayacak, aynı zamanda bu alanda kabul görmüş "doğru"ları da yeniden tartışmaya açacak. Konuyla ilgilenenlere yeni ufuklar açacak olan Ana Metne Taşınan Dipnotlar, öğrenciler içinse önemli bir kaynak niteliğinde.
Kültürel özcülük ve milliyetçilikten uzak başka bir edebiyat tarihi anlayışı yaratmak mümkün mü? Mignon bu sorudan yola çıkarak, karşılaştırmalı edebiyat ve Türk edebiyatı tarihi çalışmalarında ismine yalnızca dipnotlarda rastlanan edebiyatçı ve düşünürleri ana metne taşıyor; bunu yaparken de edebiyat tarihi konusunda şimdiye kadar tartışılmadan kabul görmüş bazı görüşleri sorguluyor. Okurlar bu kitapta yalnızca Ercüment Behzad Lav ve Baha Tevfik gibi isimlerle değil, Garbis Fikri, Hovsep Vartanyan ve Avram Naum’un da yer aldığı bir edebiyat tarihi ve araştırmacılığı anlayışıyla karşılaşacaklar. Bu yaklaşım elbette Yahya Kemal, Nâzım Hikmet ve Behçet Necatigil gibi modern Türk edebiyatının önde gelen isimlerini de göz ardı etmeyecek, hatta coğrafi ve politik sınırları da aşarak Yehuda Amihay ve Nizar Kabbani’ye kadar ulaşacak. Kitapta yer alan inceleme, deneme ve eleştiriler yalnızca Tanzimat sonrası edebiyata yeni araştırma alanları önermekle kalmayacak, aynı zamanda bu alanda kabul görmüş "doğru"ları da yeniden tartışmaya açacak. Konuyla ilgilenenlere yeni ufuklar açacak olan Ana Metne Taşınan Dipnotlar, öğrenciler içinse önemli bir kaynak niteliğinde.