Sinema izleyicisi kitlenin Tarkovsky filmleriyle ilişkisi, genellikle bir türlü yanıtlanamayan sorular çerçevesinde biçimlenmiştir: "Ayna'da anlatılan tam olarak nedir?" veya "Solaris'teki uzun tünel görüntüleriyle yönetmen ne anlatmak istiyor?" ya da "Stalker'daki 'oda' ne anlama gelmektedir?" gibi... Bu ve benzeri sorulara politik, sosyolojik, dinsel, felsefi bağlamlı bir çok tartışma eşlik etmiş, ardından da tüm bu tartışmalara rağmen sırrını ele vermemekte direnen sinemasıyla birlikte Andrei Tarkovsky neredeyse tüm insani özelliklerinden soyutlanarak temelde mistik ve metafizik kökenli tanımlamalara sığdırılmaya çalışılmıştır.
Kutay'ın bu derinlemesine çalışmasındaysa, Tarkovsky'nin tüm filmleri, şimdiye dek yapılmış Tarkovsky araştırmalarında örneği görülmemiş şekilde neredeyse kare kare ele alınıp psikanaliz temelli bir semiyolojik yöntem çerçevesinde çözümlemeye tabi tutularak biçim ve içerik özellikleri belirlenmekte, böylelikle hem yukarıdaki sorulara hem de daha yüzlercesine yanıt aranmakta ve "derviş yönetmen" gibi soyutlamaların ötesinde Tarkovsky'nin bir insan olarak portresi yeniden çizilmektedir.
Sinema izleyicisi kitlenin Tarkovsky filmleriyle ilişkisi, genellikle bir türlü yanıtlanamayan sorular çerçevesinde biçimlenmiştir: "Ayna'da anlatılan tam olarak nedir?" veya "Solaris'teki uzun tünel görüntüleriyle yönetmen ne anlatmak istiyor?" ya da "Stalker'daki 'oda' ne anlama gelmektedir?" gibi... Bu ve benzeri sorulara politik, sosyolojik, dinsel, felsefi bağlamlı bir çok tartışma eşlik etmiş, ardından da tüm bu tartışmalara rağmen sırrını ele vermemekte direnen sinemasıyla birlikte Andrei Tarkovsky neredeyse tüm insani özelliklerinden soyutlanarak temelde mistik ve metafizik kökenli tanımlamalara sığdırılmaya çalışılmıştır.
Kutay'ın bu derinlemesine çalışmasındaysa, Tarkovsky'nin tüm filmleri, şimdiye dek yapılmış Tarkovsky araştırmalarında örneği görülmemiş şekilde neredeyse kare kare ele alınıp psikanaliz temelli bir semiyolojik yöntem çerçevesinde çözümlemeye tabi tutularak biçim ve içerik özellikleri belirlenmekte, böylelikle hem yukarıdaki sorulara hem de daha yüzlercesine yanıt aranmakta ve "derviş yönetmen" gibi soyutlamaların ötesinde Tarkovsky'nin bir insan olarak portresi yeniden çizilmektedir.