Hermönötik nedir? Batı düşüncesinin şekillenmesinde etkisi nedir?
Hermönötiğin teoriyle ilişkisi nasıldır?
Modern dil felsefesinin, hermönötik/analitik/yapısalcı boyutları nelerdir?
Dinî metinlerle edebî metinlerin anlaşılmasında nasıl bir irtibat vardır?
Klasik İslâm düşüncesinin dil ve anlam meselesine yaklaşımı nasıl olmuştur?
Hıristiyanlığın; kitab’a ve hitab’a dayalı değil, Hz. İsa’nın kendisine dayalı bir “olay” olmasından ötürü, bu düşünce geleneği kendisini bu “olay”ı anlatan metinleri “yorum”layarak kurmuştur. İslâm ise bir “yorum” değil, “sadık haber”e dayalı bir din olarak, kitab’a/hitab’a/anlam(ay)a yönelik bir bağ/rabıta gerektirir.
Hristiyanlığın inşa sürecindeki tarihsel konumunun/biçiminin doğal bir türevi olarak ortaya çıkan Hermönötik, Semantik, Analitik, Yapısalcı düşünce disiplinleri, klasik İslâm dünyasının anlam haritasında tam bir karşılık bulamaz. Zira İslâm’da ilahî hitap ve kitap pasif bir “yorum nesnesi” olarak değil, aktif bir “durum öznesi” olarak vardır.
Hermönötik nedir? Batı düşüncesinin şekillenmesinde etkisi nedir?
Hermönötiğin teoriyle ilişkisi nasıldır?
Modern dil felsefesinin, hermönötik/analitik/yapısalcı boyutları nelerdir?
Dinî metinlerle edebî metinlerin anlaşılmasında nasıl bir irtibat vardır?
Klasik İslâm düşüncesinin dil ve anlam meselesine yaklaşımı nasıl olmuştur?
Hıristiyanlığın; kitab’a ve hitab’a dayalı değil, Hz. İsa’nın kendisine dayalı bir “olay” olmasından ötürü, bu düşünce geleneği kendisini bu “olay”ı anlatan metinleri “yorum”layarak kurmuştur. İslâm ise bir “yorum” değil, “sadık haber”e dayalı bir din olarak, kitab’a/hitab’a/anlam(ay)a yönelik bir bağ/rabıta gerektirir.
Hristiyanlığın inşa sürecindeki tarihsel konumunun/biçiminin doğal bir türevi olarak ortaya çıkan Hermönötik, Semantik, Analitik, Yapısalcı düşünce disiplinleri, klasik İslâm dünyasının anlam haritasında tam bir karşılık bulamaz. Zira İslâm’da ilahî hitap ve kitap pasif bir “yorum nesnesi” olarak değil, aktif bir “durum öznesi” olarak vardır.