Amacımız, Nurettin Topçu gibi şahsiyetleri örnek şahsiyetler olarak görecek ve onlardaki orijinalliği yakalamak suretiyle bu topraklarda, kendisi olarak evrensel manada fikirler üretecek bir imkânın ve zeminin varlığını insanımı- za hissettirmektir. Fikir üretmenin şartı, kendini tanımakla başlar ve kendisinin dayandığı kaynakları içselleştirerek evrensele açık bakış ve ufuk sahibi olmakla devam eder.
Çünkü kendini tanımanın şartı, başkasıyla ilişkiye girmektir. Yerel ve milli olan, ancak farklı olanla ilişki halinde kendi şuuruna erer. Yoksa kendi kozasına hapsolup sonunda can veren ipekböceği gibi her türlü hareket kaybedilir.
Bizim bu çalışmamız, Topçu'ya ilgi duyanlar ve Topçu'yu tanımak isteyenler için anahtar bir metin durumunda düşünülebilir. Ayrıca Türk Düşüncesinin önemli bir şahsiyetini ele almak, Türk Düşüncesinde özgün fikirler üretebilmenin imkânını göstermek bakımından da cesaret verici bir çaba olarak değerlendirilebilir.
Amacımız, Nurettin Topçu gibi şahsiyetleri örnek şahsiyetler olarak görecek ve onlardaki orijinalliği yakalamak suretiyle bu topraklarda, kendisi olarak evrensel manada fikirler üretecek bir imkânın ve zeminin varlığını insanımı- za hissettirmektir. Fikir üretmenin şartı, kendini tanımakla başlar ve kendisinin dayandığı kaynakları içselleştirerek evrensele açık bakış ve ufuk sahibi olmakla devam eder.
Çünkü kendini tanımanın şartı, başkasıyla ilişkiye girmektir. Yerel ve milli olan, ancak farklı olanla ilişki halinde kendi şuuruna erer. Yoksa kendi kozasına hapsolup sonunda can veren ipekböceği gibi her türlü hareket kaybedilir.
Bizim bu çalışmamız, Topçu'ya ilgi duyanlar ve Topçu'yu tanımak isteyenler için anahtar bir metin durumunda düşünülebilir. Ayrıca Türk Düşüncesinin önemli bir şahsiyetini ele almak, Türk Düşüncesinde özgün fikirler üretebilmenin imkânını göstermek bakımından da cesaret verici bir çaba olarak değerlendirilebilir.