Aksaraylı Onikiler’in reisi Arap Abdo, sözünün eri ve mert kişiliğiyle hem sevilen hem de korkulan bir ka- badayıydı… Külhanbeyler gibi caka satma peşinde değildi; sinkafı okkalı, yemini kallaviydi… Haksızlık- ların karşısında âdeta bir kale gibi durmayı bilir, hakkaniyetten bir adım dahi uzaklaşmazdı… “Sigara kâğıdı kadar günahım varsa akrep iftarım olsun” diyen bitirim takımından değildi; çünkü, o bir kabadayıydı!...
Usta yazar Necmi Onur’un, “En beğendiğim eserimdir” dediği Arap Abdo ile İstanbul’un eğlence mekânlarını, meyhanelerini ve çapkınların uğrak yerlerini; kısaca, yüz küsur sene evvelin Pera-Beyoğlu sokaklarını, o devirdeki aşkı, tutkuyu, ihaneti, intikamı ve kabadayı adabını tanıyarak dolaşacaksınız
Halk Yayınevi’nin 1974 baskısını esas aldığımız eser- deki illüstrasyonları aynen kullandık; ayrıca, eserin tarihi roman kimliğine uyum sağlamak için ressam/ka- rikatürist A. Ali Aksan tarafından kitaba özel bir kapak resmi tasarlandı.
Aksaraylı Onikiler’in reisi Arap Abdo, sözünün eri ve mert kişiliğiyle hem sevilen hem de korkulan bir ka- badayıydı… Külhanbeyler gibi caka satma peşinde değildi; sinkafı okkalı, yemini kallaviydi… Haksızlık- ların karşısında âdeta bir kale gibi durmayı bilir, hakkaniyetten bir adım dahi uzaklaşmazdı… “Sigara kâğıdı kadar günahım varsa akrep iftarım olsun” diyen bitirim takımından değildi; çünkü, o bir kabadayıydı!...
Usta yazar Necmi Onur’un, “En beğendiğim eserimdir” dediği Arap Abdo ile İstanbul’un eğlence mekânlarını, meyhanelerini ve çapkınların uğrak yerlerini; kısaca, yüz küsur sene evvelin Pera-Beyoğlu sokaklarını, o devirdeki aşkı, tutkuyu, ihaneti, intikamı ve kabadayı adabını tanıyarak dolaşacaksınız
Halk Yayınevi’nin 1974 baskısını esas aldığımız eser- deki illüstrasyonları aynen kullandık; ayrıca, eserin tarihi roman kimliğine uyum sağlamak için ressam/ka- rikatürist A. Ali Aksan tarafından kitaba özel bir kapak resmi tasarlandı.