Dünyadaki bütün dillerin kendine has bazı özellikleri vardır. Bu durum Arapça için de geçerlidir. Arapçayı diğer dillerden ayıran özelliklerden biri de asıl ve fer‘ ayrımının olmasıdır. Örneğin 3 ile 10 arasındaki sayıların, eril ve dişil olma bakımından sayılanın zıddı olması, Arapçaya has bir özelliktir ve bunun nedeni de asıl ve fer‘ ayrımıdır. Çünkü Arapçada isimler için aslolan müzekkerlik iken, rakamlar için aslolan müennesliktir. Aslın asıl ile, fer‘in de fer‘ ile kullanımı asıl olduğu için, sayı ve sayılan cinsiyet bakımından birbirinin zıddı olmuş oluyor.
Yaptığımız araştırmalarda Arapçada asıl ve fer‘ konusu ile ilgili Türkçe hazırlanmış bir esere rastlayamamış olmamız, bizi bu konuda bir çalışma hazırlamaya teşvik etmiştir.
Araştırmamızda tümevarım yöntemi benimsenmiştir. Bu doğrultuda klasik nahiv eserlerinde yaptığımız detaylı incelemelerde asıl ve fer‘ ile ilgili tespit edebildiğimiz bütün verileri konu başlıklarına göre tasnif edip, nahiv âlimlerinin farklı görüş ve gerekçelendirmelerini zikredip kendi görüş, kanaat ve yorumumuzu ifade etmeye çalıştık.
Dünyadaki bütün dillerin kendine has bazı özellikleri vardır. Bu durum Arapça için de geçerlidir. Arapçayı diğer dillerden ayıran özelliklerden biri de asıl ve fer‘ ayrımının olmasıdır. Örneğin 3 ile 10 arasındaki sayıların, eril ve dişil olma bakımından sayılanın zıddı olması, Arapçaya has bir özelliktir ve bunun nedeni de asıl ve fer‘ ayrımıdır. Çünkü Arapçada isimler için aslolan müzekkerlik iken, rakamlar için aslolan müennesliktir. Aslın asıl ile, fer‘in de fer‘ ile kullanımı asıl olduğu için, sayı ve sayılan cinsiyet bakımından birbirinin zıddı olmuş oluyor.
Yaptığımız araştırmalarda Arapçada asıl ve fer‘ konusu ile ilgili Türkçe hazırlanmış bir esere rastlayamamış olmamız, bizi bu konuda bir çalışma hazırlamaya teşvik etmiştir.
Araştırmamızda tümevarım yöntemi benimsenmiştir. Bu doğrultuda klasik nahiv eserlerinde yaptığımız detaylı incelemelerde asıl ve fer‘ ile ilgili tespit edebildiğimiz bütün verileri konu başlıklarına göre tasnif edip, nahiv âlimlerinin farklı görüş ve gerekçelendirmelerini zikredip kendi görüş, kanaat ve yorumumuzu ifade etmeye çalıştık.