Aşk ile Hu, (M.S) 700'lü yıllarda Basra'da yaşamış olan, tasavvufun ilk bilgelerinden Rabiatü'l Adeviye'nin biyografisini hikaye etmektedir. Her insan ilahi aşkın muhatabıdır, ama farkında olamayabilir. Aşıktır ama kime aşık olduğunu bilmez. Rabiatü'l Adeviye'nin menkıbesi işte bu sırrı aydınlatıyor.
Tasavvuf öğretisi, "Allah sizin sûretlerinize değil kalplerinize bakar" ayeti doğrultusunda kadın bilgelere de velilik mertebesine giden yolu açmıştır. Veliler arasında "ikinci Meryem" namıyla zikredilen Rabiatü'l Adeviye,
a) İnsani kemalatın
b) Saf Allah aşkının zirvesini temsil etmesiyle eşsiz bir hatıra bırakmıştır.
Rabiatü'l Adeviye; kulun iradesi, teslimiyeti, samimiyeti; hakikat, marifet, fakr gibi meseleler etrafında yaptığı yorumlarla ilahi aşk bahsine zengin boyutlar kazandırmış, Yaratıcı'ya duyulan muhabbeti sözleri ve amelleriyle temsil etmiştir.
"O'nu sevmeye layık görülmeyi" ilahi aşkın kaynağı olarak zikreden Rabiatül Adeviye'nin, "Eğer sana cehennem korkusuyla ibadet edersem, beni cehennemde yak. Eğer sana cennet ümidiyle ibadet edersem, beni cennetine koyma" sözleri, Yaratıcı'ya duyduğu muhabbetin ve teslimiyetin mükemmelliğinin ifadesi olmuştur.
Münire Daniş'in şiirsel bir üslupla edebiyata aktardığı Rabiatü'l Adeviye biyografisi, hayatın madde planında aktığına inanılan ve aşkın daha ziyade beşeri anlamıyla tanındığı günümüzde; insanın ruhi boyutuna ve aşkın nihai hedefine dikkatleri çekmeyi istiyor. Aşk ile Hu, Rabbini aşk ile keşfetmek (bilmek) ve kulluğunu aşk ile kemale taşımak isteyen herkes için bir ilham kaynağı aynı zamanda.
Aşk ile Hu, (M.S) 700'lü yıllarda Basra'da yaşamış olan, tasavvufun ilk bilgelerinden Rabiatü'l Adeviye'nin biyografisini hikaye etmektedir. Her insan ilahi aşkın muhatabıdır, ama farkında olamayabilir. Aşıktır ama kime aşık olduğunu bilmez. Rabiatü'l Adeviye'nin menkıbesi işte bu sırrı aydınlatıyor.
Tasavvuf öğretisi, "Allah sizin sûretlerinize değil kalplerinize bakar" ayeti doğrultusunda kadın bilgelere de velilik mertebesine giden yolu açmıştır. Veliler arasında "ikinci Meryem" namıyla zikredilen Rabiatü'l Adeviye,
a) İnsani kemalatın
b) Saf Allah aşkının zirvesini temsil etmesiyle eşsiz bir hatıra bırakmıştır.
Rabiatü'l Adeviye; kulun iradesi, teslimiyeti, samimiyeti; hakikat, marifet, fakr gibi meseleler etrafında yaptığı yorumlarla ilahi aşk bahsine zengin boyutlar kazandırmış, Yaratıcı'ya duyulan muhabbeti sözleri ve amelleriyle temsil etmiştir.
"O'nu sevmeye layık görülmeyi" ilahi aşkın kaynağı olarak zikreden Rabiatül Adeviye'nin, "Eğer sana cehennem korkusuyla ibadet edersem, beni cehennemde yak. Eğer sana cennet ümidiyle ibadet edersem, beni cennetine koyma" sözleri, Yaratıcı'ya duyduğu muhabbetin ve teslimiyetin mükemmelliğinin ifadesi olmuştur.
Münire Daniş'in şiirsel bir üslupla edebiyata aktardığı Rabiatü'l Adeviye biyografisi, hayatın madde planında aktığına inanılan ve aşkın daha ziyade beşeri anlamıyla tanındığı günümüzde; insanın ruhi boyutuna ve aşkın nihai hedefine dikkatleri çekmeyi istiyor. Aşk ile Hu, Rabbini aşk ile keşfetmek (bilmek) ve kulluğunu aşk ile kemale taşımak isteyen herkes için bir ilham kaynağı aynı zamanda.