Necatigil'e göre o, "şiirin korkunç çocuğu", şiirimizin uç beyi." Toplumcu gerçekçi şiirle başladı, imgeci ve kapalı şiiriyle İkinci Yeni'nin öncüsü oldu. Asla aynı yerde durmadı, duramıyor. Aşktan nesnelere, otlardan böceklere, sokaklara sürekli yatak değiştiriyor... Kendisine sorarsanız, "yazmak bir cehennemdir" diyor. Ve altmış yıldır bu cehennemde sabah akşam, dağ bayır demeden dolaşıyor. Modern şiirimizin iyileşmez ustası İlhan Berk'in Toplu Şiirlerinin ikinci cildi Aşk Tahtı'nda şairin (1976), Kül (1978) ve Deniz Eskisi/Şiirin Gizli Tarihi (1982) adlı kitapları biraya geliyor.
Necatigil'e göre o, "şiirin korkunç çocuğu", şiirimizin uç beyi." Toplumcu gerçekçi şiirle başladı, imgeci ve kapalı şiiriyle İkinci Yeni'nin öncüsü oldu. Asla aynı yerde durmadı, duramıyor. Aşktan nesnelere, otlardan böceklere, sokaklara sürekli yatak değiştiriyor... Kendisine sorarsanız, "yazmak bir cehennemdir" diyor. Ve altmış yıldır bu cehennemde sabah akşam, dağ bayır demeden dolaşıyor. Modern şiirimizin iyileşmez ustası İlhan Berk'in Toplu Şiirlerinin ikinci cildi Aşk Tahtı'nda şairin (1976), Kül (1978) ve Deniz Eskisi/Şiirin Gizli Tarihi (1982) adlı kitapları biraya geliyor.