Tüketti sanma hezaran hikayet-i aşkı
O kıssadan dahi söylenmedik neler kaldı
Keçecizade İzzet Molla
Aşk, Elest Bezmi’nde hakikatimize gizlenen cevher… Derunundaki hazinenin farkına varıp iç alemindeki perdeleri kaldırabilenlere ezeliyet şarabını içiren, onun varlığını hissetmeden yaşayan kalpleri taşa çeviren…
Aşk, tasavvufa göre alemlerin yaratılış sebebi. Şark ve Garp edebiyatlarının biricik mevzusu. Asırlardır kalem erbabının satırlarını süsleyen, ismi malum cismi mevhum bir Anka kuşu.
Bu Eser, Sultan Veled’in ilahi aşkı anlattığı doksan iki beyitlik Farsça Aşkname şiirine, Edirne Mevlevihane Dergahı Mesnevihanlarından Hasan Halid el-Mevlevi’nin yazdığı şerhtir.
Aşkname, “Yari Hak olan başkasını nasıl beğenir!” hakikatinden yola çıkarak, nazarlarımızı fani olandan baki olanın Cemaline çeviriyor. Bu kesret pazarında taş kesilen yüreklerimizi gerçek sevginin pınarından yudumlarla serinletiyor.
Tüketti sanma hezaran hikayet-i aşkı
O kıssadan dahi söylenmedik neler kaldı
Keçecizade İzzet Molla
Aşk, Elest Bezmi’nde hakikatimize gizlenen cevher… Derunundaki hazinenin farkına varıp iç alemindeki perdeleri kaldırabilenlere ezeliyet şarabını içiren, onun varlığını hissetmeden yaşayan kalpleri taşa çeviren…
Aşk, tasavvufa göre alemlerin yaratılış sebebi. Şark ve Garp edebiyatlarının biricik mevzusu. Asırlardır kalem erbabının satırlarını süsleyen, ismi malum cismi mevhum bir Anka kuşu.
Bu Eser, Sultan Veled’in ilahi aşkı anlattığı doksan iki beyitlik Farsça Aşkname şiirine, Edirne Mevlevihane Dergahı Mesnevihanlarından Hasan Halid el-Mevlevi’nin yazdığı şerhtir.
Aşkname, “Yari Hak olan başkasını nasıl beğenir!” hakikatinden yola çıkarak, nazarlarımızı fani olandan baki olanın Cemaline çeviriyor. Bu kesret pazarında taş kesilen yüreklerimizi gerçek sevginin pınarından yudumlarla serinletiyor.