Elinizdeki kitapta yer alan metinlerdeki tartışmalar öncelikle bize Türkiye sinemasında “sanat filmi” olarak adlandırılan filmlere ve sanat sineması yaptığı söylenen yönetmenlerin yapıtlarına, sanat sineması tartışmalarının ışığında daha tutarlı bir biçimde bakabilme olanağı sağlamaktadır. Dolayısıyla Türkiye’deki popüler film izleyicisinin zihninde genellikle “sıkıcı”, “uzun” ve “bir şey anlatmayan” film olarak yansıma bulan sanat filminin bu sıfatlara hangi özellikleri nedeniyle reva görüldüğü de bu tartışmalar aracılığıyla daha anlaşılır hale gelecektir. Sanat sinemasının gerçeği ortaya koyma çabasında hangi araçları, hangi anlatısal kalıpları ve stratejileri kullandığının açıkça ortaya konması bu sinemanın neden önemli olduğunu açığa çıkarmada da yardımcı olacaktır.
Sanat Sineması: Tartışmalar ve Eğilimler ⏤ Ali Karadoğan
Yeni Avangardın Doğuşu: Kamera-Kalem (Le Caméra-stylo) ⏤ Alexandre Astruc (Çev. Nagihan Özer)
Fransız Sinemasında Belirgin Bir Eğilim ⏤ François Truffaut (Çev. Rana İğneci Süzen)
Politiques des Auteurs Üzerine ⏤ André Bazin (Çev. Adem Yeşilyurt)
1962’de Auteur Kuramı Üzerine Notlar ⏤ Andrew Sarris (Çev. Barış Kılıçbay)
Çemberler ve Kareler (Eski Kafalılar) ⏤ Pauline Kael (Çev. Bütül Karamış)
Auteur Kuram Hayatta, İyi Durumda ve Arjantin’de Yaşıyor ⏤ Andrew Sarris (Çev. Nuray Hilal Tuğan)
Film Pratiğinin Kipi Olarak Sanat Sineması ⏤ David Bordwell (Çev. Yeşim Özben)
Kurum Olarak Sanat Sineması ⏤ Steve Neale (Çev. Özgür Yaren)
Godard ve Karşı-Sinema: Doğu Rüzgarı ⏤ Peter Wollen (Çev. Ertan Yılmaz)
Sanat Sineması Anlatımı ⏤ David Bordwell (Çev. Emrah Suat Onat)
Görüntüyü Kurtarmak: Çağdaş Sanat Sinemasında Süre ve Ölçek ⏤ Erika Balsom (Çev. Bahar Şimşek)
Avrupa Sanat Filmi: Federico Fellini’nin “81⁄2” Filmi ⏤ Marilyn Fabe (Çev. Merih Taşkaya)
Estetiğin Politikası ve Günümüz Tayland Sanat Sineması ⏤ Noah Viernes (Çev. Emrah Özen)
Sanat (Evi) Filmlerinin Yükselişi ve Düşüşü ⏤ Andrew Tudor (Çev. Cansu Yılmaz)
Elinizdeki kitapta yer alan metinlerdeki tartışmalar öncelikle bize Türkiye sinemasında “sanat filmi” olarak adlandırılan filmlere ve sanat sineması yaptığı söylenen yönetmenlerin yapıtlarına, sanat sineması tartışmalarının ışığında daha tutarlı bir biçimde bakabilme olanağı sağlamaktadır. Dolayısıyla Türkiye’deki popüler film izleyicisinin zihninde genellikle “sıkıcı”, “uzun” ve “bir şey anlatmayan” film olarak yansıma bulan sanat filminin bu sıfatlara hangi özellikleri nedeniyle reva görüldüğü de bu tartışmalar aracılığıyla daha anlaşılır hale gelecektir. Sanat sinemasının gerçeği ortaya koyma çabasında hangi araçları, hangi anlatısal kalıpları ve stratejileri kullandığının açıkça ortaya konması bu sinemanın neden önemli olduğunu açığa çıkarmada da yardımcı olacaktır.
Sanat Sineması: Tartışmalar ve Eğilimler ⏤ Ali Karadoğan
Yeni Avangardın Doğuşu: Kamera-Kalem (Le Caméra-stylo) ⏤ Alexandre Astruc (Çev. Nagihan Özer)
Fransız Sinemasında Belirgin Bir Eğilim ⏤ François Truffaut (Çev. Rana İğneci Süzen)
Politiques des Auteurs Üzerine ⏤ André Bazin (Çev. Adem Yeşilyurt)
1962’de Auteur Kuramı Üzerine Notlar ⏤ Andrew Sarris (Çev. Barış Kılıçbay)
Çemberler ve Kareler (Eski Kafalılar) ⏤ Pauline Kael (Çev. Bütül Karamış)
Auteur Kuram Hayatta, İyi Durumda ve Arjantin’de Yaşıyor ⏤ Andrew Sarris (Çev. Nuray Hilal Tuğan)
Film Pratiğinin Kipi Olarak Sanat Sineması ⏤ David Bordwell (Çev. Yeşim Özben)
Kurum Olarak Sanat Sineması ⏤ Steve Neale (Çev. Özgür Yaren)
Godard ve Karşı-Sinema: Doğu Rüzgarı ⏤ Peter Wollen (Çev. Ertan Yılmaz)
Sanat Sineması Anlatımı ⏤ David Bordwell (Çev. Emrah Suat Onat)
Görüntüyü Kurtarmak: Çağdaş Sanat Sinemasında Süre ve Ölçek ⏤ Erika Balsom (Çev. Bahar Şimşek)
Avrupa Sanat Filmi: Federico Fellini’nin “81⁄2” Filmi ⏤ Marilyn Fabe (Çev. Merih Taşkaya)
Estetiğin Politikası ve Günümüz Tayland Sanat Sineması ⏤ Noah Viernes (Çev. Emrah Özen)
Sanat (Evi) Filmlerinin Yükselişi ve Düşüşü ⏤ Andrew Tudor (Çev. Cansu Yılmaz)