Ortaçağ tiyatrosunda Latince yazılmış mucize oyunları (miracles), ahlak oyunları (moralité) ile birlikte, seyircinin ilgisini diri tutmak amacıyla bunların aralarına serpiştirilen ve amacı yalnızca güldürmek olan, günlük dilde yazılmış kısa, kaba güldürüler (fars) önemli bir yer tutar.
Ortaçağ'da çok canlı bir tiyatro ortamına sahip Fransa'da, 1464'de yazıldığı kabul edilen ama yazarı bilinmeyen Avukat Pierre Pathelin Farsı, bu tür oyunlardan farklı uzunluğu, kurgusu ve biçimiyle dönemin başyapıtlarından biridir. Güldürü anlayışı, kişisel hataların zaafların gülünç gerçekliğine dayanır. Bu anlamda karakter komedisinin öncüsü kabul edilir. Bununla da kalmaz, kaleme alındığı dönemin ekonomik ve toplumsal yapısına ait önemli verileri de barındırır.
Kitapta ayrıca, Ortaçağ tiyatrosunun yapısı, özellikleri ve gelişim süreci üzerinde kapsamlı bir yazı bulunmaktadır.
Ortaçağ tiyatrosunda Latince yazılmış mucize oyunları (miracles), ahlak oyunları (moralité) ile birlikte, seyircinin ilgisini diri tutmak amacıyla bunların aralarına serpiştirilen ve amacı yalnızca güldürmek olan, günlük dilde yazılmış kısa, kaba güldürüler (fars) önemli bir yer tutar.
Ortaçağ'da çok canlı bir tiyatro ortamına sahip Fransa'da, 1464'de yazıldığı kabul edilen ama yazarı bilinmeyen Avukat Pierre Pathelin Farsı, bu tür oyunlardan farklı uzunluğu, kurgusu ve biçimiyle dönemin başyapıtlarından biridir. Güldürü anlayışı, kişisel hataların zaafların gülünç gerçekliğine dayanır. Bu anlamda karakter komedisinin öncüsü kabul edilir. Bununla da kalmaz, kaleme alındığı dönemin ekonomik ve toplumsal yapısına ait önemli verileri de barındırır.
Kitapta ayrıca, Ortaçağ tiyatrosunun yapısı, özellikleri ve gelişim süreci üzerinde kapsamlı bir yazı bulunmaktadır.