Özkan Kaya’nın şiir karakterindeki en baskın yanlardan ilki epik izlenimdir. Sözcük tercihleri ve imgeleriyle bunu belirginleştirir. İkincisi ise toplumsal duyarlıklarından doğan öfkedir. Bu doğrultudaki şiirlerinde anlamı açıyor ve sözü sivriltiyor.
M. Tuğrul Çolak
Ayrık Ağız Çekik Göz’ün can çekişmekte olan Türk şiirine güzel bir soluk getirmeye aday olduğu muhakkak. Özkan Kaya’nın, ölçüde ve kafiyede gösterdiği muazzam olgunluk ve biçimindeki kusursuzluk arayışı, Türk edebiyatı içerisinde göz alıcı ziynetleri tasarlamaya muktedir bir mayası olduğunu ispat ediyor.
M. Bahadırhan Dinçaslan
Özkan Kaya’nın şiir karakterindeki en baskın yanlardan ilki epik izlenimdir. Sözcük tercihleri ve imgeleriyle bunu belirginleştirir. İkincisi ise toplumsal duyarlıklarından doğan öfkedir. Bu doğrultudaki şiirlerinde anlamı açıyor ve sözü sivriltiyor.
M. Tuğrul Çolak
Ayrık Ağız Çekik Göz’ün can çekişmekte olan Türk şiirine güzel bir soluk getirmeye aday olduğu muhakkak. Özkan Kaya’nın, ölçüde ve kafiyede gösterdiği muazzam olgunluk ve biçimindeki kusursuzluk arayışı, Türk edebiyatı içerisinde göz alıcı ziynetleri tasarlamaya muktedir bir mayası olduğunu ispat ediyor.
M. Bahadırhan Dinçaslan