" Roman" adını vermek zorunda kaldığı Cabülka' nın sunuş yazısında belirttiği, betimlediği gibi, kendini "yetmiş bin harfli" bir alfabesi bulunan yokdil'in peşine düşmüşe ve o dili kurmaya - üretmeye adamışa benziyor Bedri... Yaşar Bedri'nin bu kovalamacanın çilesini çektiği açıkça görülüyor. dizelerinde, şirlerin bütününde bu çileyi çektiğine tanıklık edebiliyorsunuz. Ah minyatürleri'nde kullandığı ve Cabülka metninde yinelediği "mesel" sözcüğüne dikkat etmeliyiz. Yaşar Bedri, tümlüklü bir mesel kurmak istiyor. hatta kendini meselleştirmek istiyor. Şiirin hedeflediği bu amacı, merakla ve ilgiyle izlemeliyiz. bir mit'e dönüşmek, son kertede, belki her şairin açığa vurulmamış hedefidir. "
- Ahmet Oktay
"Günün içinden, yaşananlardan yola çıksa da tarihi görünür kılmayı amaçları arasına katan bir şiir, Yaşar Bedri'nin yazdığı. Buna uygun düşen bir dil kullanımıyla, bir anlatım zenginliğiyle çıkıyor karşımıza. Çağrışımı kültürel birikime götüren sözcüklerle günlük yaşamın en son ortaya çıkardıklarını, arkaik deyişlerle yerel söylemi, çağdaş anlatım teknikleriyle meselleri bir bileşim içinde kaynaştırarak..."
- Kemal Özer
"Hayatın rüzgarlı tarafıdır Yaşar Bedri. Böyle diyorum, çünkü toplumsal, bireyse her titreşimi algılayabilmek için kendi derisini yüzmeyi göze almanın getirdiği noktadır şiirle buluşması. Dilini, biçimini, biçemini, yapısını, imge düzenini... kurmuş bir şair Yaşar Bedri."
- Veysel ÇOLAK
"Yaşar Bedri, 'ten - ha' isimli şiir kitabında, '80 sonrası Türk şiirinin ustalarından biri olduğunu kanıtlamış görünüyor. Ten - ha, '80 şiiriyle modern Türk şiirine yerleşen bir anlayışında ispatı. Şair Yaşar Bedri şiir işinin öncelikle bir yapı kurma sanatı ve şairin aslında bir dil işçisi olduğunu da söylüyor. Bunu yaparken kendisinden öylesine emin ki, uzun soluklu şiirleri zorluyor... "
- Osman Hakan A.
"Şair, lirik, akışkan ve çoğu zaman rafine edilmiş bir dil haznesiyle sesleniyor."
- İhsan Deniz
" Roman" adını vermek zorunda kaldığı Cabülka' nın sunuş yazısında belirttiği, betimlediği gibi, kendini "yetmiş bin harfli" bir alfabesi bulunan yokdil'in peşine düşmüşe ve o dili kurmaya - üretmeye adamışa benziyor Bedri... Yaşar Bedri'nin bu kovalamacanın çilesini çektiği açıkça görülüyor. dizelerinde, şirlerin bütününde bu çileyi çektiğine tanıklık edebiliyorsunuz. Ah minyatürleri'nde kullandığı ve Cabülka metninde yinelediği "mesel" sözcüğüne dikkat etmeliyiz. Yaşar Bedri, tümlüklü bir mesel kurmak istiyor. hatta kendini meselleştirmek istiyor. Şiirin hedeflediği bu amacı, merakla ve ilgiyle izlemeliyiz. bir mit'e dönüşmek, son kertede, belki her şairin açığa vurulmamış hedefidir. "
- Ahmet Oktay
"Günün içinden, yaşananlardan yola çıksa da tarihi görünür kılmayı amaçları arasına katan bir şiir, Yaşar Bedri'nin yazdığı. Buna uygun düşen bir dil kullanımıyla, bir anlatım zenginliğiyle çıkıyor karşımıza. Çağrışımı kültürel birikime götüren sözcüklerle günlük yaşamın en son ortaya çıkardıklarını, arkaik deyişlerle yerel söylemi, çağdaş anlatım teknikleriyle meselleri bir bileşim içinde kaynaştırarak..."
- Kemal Özer
"Hayatın rüzgarlı tarafıdır Yaşar Bedri. Böyle diyorum, çünkü toplumsal, bireyse her titreşimi algılayabilmek için kendi derisini yüzmeyi göze almanın getirdiği noktadır şiirle buluşması. Dilini, biçimini, biçemini, yapısını, imge düzenini... kurmuş bir şair Yaşar Bedri."
- Veysel ÇOLAK
"Yaşar Bedri, 'ten - ha' isimli şiir kitabında, '80 sonrası Türk şiirinin ustalarından biri olduğunu kanıtlamış görünüyor. Ten - ha, '80 şiiriyle modern Türk şiirine yerleşen bir anlayışında ispatı. Şair Yaşar Bedri şiir işinin öncelikle bir yapı kurma sanatı ve şairin aslında bir dil işçisi olduğunu da söylüyor. Bunu yaparken kendisinden öylesine emin ki, uzun soluklu şiirleri zorluyor... "
- Osman Hakan A.
"Şair, lirik, akışkan ve çoğu zaman rafine edilmiş bir dil haznesiyle sesleniyor."
- İhsan Deniz