Sinemanın toplumsal gerçeklikle olan ilişkisine çok yönlü bakış açıları geliştirmek mümkündür. Toplumsal yaşama hızla sızdığı 19. yüzyıldan bu yana sinema, bazen toplumsal gerçekliğin bir yansıması, bazen onu anlamak için kullanılan bir araç ve bazen de karşılıklı bir ilişki içerisinde hem ondan etkilenen hem de onu şekillendiren bir güç olarak ifade edilmiştir. Bağımsız Türk Sinemasının özellikle son yıllarda toplumsal gerçekçi sıfatıyla tanımlanabilecek çok sayıda örnek sunduğu görülmektedir. Bu örnekler, birçok toplumsal kategoriyi anlam dünyalarına taşımakta ve toplumsal gerçekliğin görülmemiş, fark edilmemiş veya göz ardı edilmiş yönlerini yeniden üretmektedir.
Erdinç Yılmaz’ın yazdığı Bağımsız Türk Sineması ve Gençlik: Sosyolojik Bir Yaklaşım, Bağımsız Türk Sinemasının toplumsal bir kategori olan gençliğe dair ürettiği anlamları Gençlik Sosyolojisinin penceresinden değerlendirmektedir. Yazar, bu değerlendirmeye ulaşmak için temel Sosyoloji kuramları içerisinde makro, mikro ve etkileşimci yapı-fail kuramlarını bir araya getirmekte ve Gençlik Sosyolojisinin önerdiği çerçeveye bağlı kalarak gençlik kavramının tarihini ortaya koymaktadır.
Sinema ve gerçeklik arasındaki ayrılmaz bağ ile ilgili çeşitli tartışmalara da kapsamlı bir şekilde yer verilen bu kitapta, sosyoloji ve sinema çalışmaları arasında bir etkileşim kurulmaktadır. Eserin bütün okuyuculara faydalı olması dileğiyle…
Sinemanın toplumsal gerçeklikle olan ilişkisine çok yönlü bakış açıları geliştirmek mümkündür. Toplumsal yaşama hızla sızdığı 19. yüzyıldan bu yana sinema, bazen toplumsal gerçekliğin bir yansıması, bazen onu anlamak için kullanılan bir araç ve bazen de karşılıklı bir ilişki içerisinde hem ondan etkilenen hem de onu şekillendiren bir güç olarak ifade edilmiştir. Bağımsız Türk Sinemasının özellikle son yıllarda toplumsal gerçekçi sıfatıyla tanımlanabilecek çok sayıda örnek sunduğu görülmektedir. Bu örnekler, birçok toplumsal kategoriyi anlam dünyalarına taşımakta ve toplumsal gerçekliğin görülmemiş, fark edilmemiş veya göz ardı edilmiş yönlerini yeniden üretmektedir.
Erdinç Yılmaz’ın yazdığı Bağımsız Türk Sineması ve Gençlik: Sosyolojik Bir Yaklaşım, Bağımsız Türk Sinemasının toplumsal bir kategori olan gençliğe dair ürettiği anlamları Gençlik Sosyolojisinin penceresinden değerlendirmektedir. Yazar, bu değerlendirmeye ulaşmak için temel Sosyoloji kuramları içerisinde makro, mikro ve etkileşimci yapı-fail kuramlarını bir araya getirmekte ve Gençlik Sosyolojisinin önerdiği çerçeveye bağlı kalarak gençlik kavramının tarihini ortaya koymaktadır.
Sinema ve gerçeklik arasındaki ayrılmaz bağ ile ilgili çeşitli tartışmalara da kapsamlı bir şekilde yer verilen bu kitapta, sosyoloji ve sinema çalışmaları arasında bir etkileşim kurulmaktadır. Eserin bütün okuyuculara faydalı olması dileğiyle…