Batı Düşüncesi ve Mevlana

Stok Kodu:
9789754371017
Boyut:
12x20
Sayfa Sayısı:
199
Baskı:
3
Basım Tarihi:
2013-06
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%30 indirimli
160,00TL
112,00TL
Taksitli fiyat: 9 x 13,69TL
9789754371017
887825
Batı Düşüncesi ve Mevlana
Batı Düşüncesi ve Mevlana
112.00

Mevlana, bugüne kadar genellikle mutasavvaflığı ve şairliği açısından ele alınmış fakat fikir ve düşüncelerinin felsefi yönü hep ihmal edilmiştir. İşte bu kitabında İsmail Yakıt, Mevlana’nın fikirlerini Türk-İslam felsefesi ve tasavvufunun temel karakterleri içerisinde ele alırken, ayrıca Batı dünyasının filozofları ve fikir adamlarınn aynı konulardaki görüşleriyle bir mukayese imkanını okurlarına sunmaktadır. Bu eserinde yazar, Mevlevilik üzerinde hiç durmamıştır. Kitap, her biri kendi içerisinde bağımsız işlenen ama birbiriyle irtibatlı şu dört bölümden oluşmaktadır: "İnsan ve İnsan-ı Kamil", "Hayat ve Evrim", "Ölüm ve Ölümsüzlük Felsefesi" ve "Mutluluk Ahlakı". İ. Yakıt, bu konuları işlerken, başlangıcından günümüze Batı düşüncesini temsil eden önemli kişilerin görüş ve fikirleriyle beraber Mevlana’nın düşüncelerinin felsefi analizlerini vermektedir.

Mevlana, bugüne kadar genellikle mutasavvaflığı ve şairliği açısından ele alınmış fakat fikir ve düşüncelerinin felsefi yönü hep ihmal edilmiştir. İşte bu kitabında İsmail Yakıt, Mevlana’nın fikirlerini Türk-İslam felsefesi ve tasavvufunun temel karakterleri içerisinde ele alırken, ayrıca Batı dünyasının filozofları ve fikir adamlarınn aynı konulardaki görüşleriyle bir mukayese imkanını okurlarına sunmaktadır. Bu eserinde yazar, Mevlevilik üzerinde hiç durmamıştır. Kitap, her biri kendi içerisinde bağımsız işlenen ama birbiriyle irtibatlı şu dört bölümden oluşmaktadır: "İnsan ve İnsan-ı Kamil", "Hayat ve Evrim", "Ölüm ve Ölümsüzlük Felsefesi" ve "Mutluluk Ahlakı". İ. Yakıt, bu konuları işlerken, başlangıcından günümüze Batı düşüncesini temsil eden önemli kişilerin görüş ve fikirleriyle beraber Mevlana’nın düşüncelerinin felsefi analizlerini vermektedir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat