“Kitap, Şeyh Hâlidî’nin tevhide davet, tevhidi meselelerinin açıklanması ve ümmete yayılması hususunda yapmış olduğu çalışmalardan biridir. Yine bundan önce de tevhid, ulûhiyet bâbı ve bunlarla ilgili konular hakkında kitaplar ve risâleler te’lif etmiştir. Allah ondan razı olsun.
Elimizdeki kitapta kendileri, tâğûtun cinsinin tekfir edilmemesi hususundaki cehâlet ile tâğûtun bazı çeşitlerinin ve fertlerinin tekfir edilmemesi hakkındaki cehâletin mâzeret oluşları arasındaki farkı açıklamıştır.
Bu konu, Kelime-i tevhîdin en önemli esaslarından olan ve günümüzde tam olarak anlaşılmayıp bilinmeyen “Tâğûtu inkâr etmek” meselesiyle ilgili son derece önemli bir meseledir.
Şeyh, kitabında Hâricî ve Mürcieler’in ilgili esas hakkındaki sapkınlıklarından bahsetmiş, bu konuda Selefin mezhebi açıklamış ve “Müşrikleri tekfir etmeyen kâfirdir” kuralı hakkında meydana gelen karışıklığı detaylarıyla açıklayarak gidermiştir.
Özellikle insanların birçoğunun hakkında kafalarının karıştığı, kendisini İslâm’a nispet eden tâğûtlarla ilgili meseleleri de açıklığa kavuşturmuştur. Zira bu tâğûtlar birçok dini sembolü izhâr ettikleri için kimisi bunları tekfir etmemiş, duraksamış veya küfründen şüphe etmiştir. İşte bu gibi mürted tâğûtların tekfirine taalluk eden meseleleri ve bu konudaki üç esası açıklamıştır.”
Şeyh Ali bin Hudayr
“Kitap, Şeyh Hâlidî’nin tevhide davet, tevhidi meselelerinin açıklanması ve ümmete yayılması hususunda yapmış olduğu çalışmalardan biridir. Yine bundan önce de tevhid, ulûhiyet bâbı ve bunlarla ilgili konular hakkında kitaplar ve risâleler te’lif etmiştir. Allah ondan razı olsun.
Elimizdeki kitapta kendileri, tâğûtun cinsinin tekfir edilmemesi hususundaki cehâlet ile tâğûtun bazı çeşitlerinin ve fertlerinin tekfir edilmemesi hakkındaki cehâletin mâzeret oluşları arasındaki farkı açıklamıştır.
Bu konu, Kelime-i tevhîdin en önemli esaslarından olan ve günümüzde tam olarak anlaşılmayıp bilinmeyen “Tâğûtu inkâr etmek” meselesiyle ilgili son derece önemli bir meseledir.
Şeyh, kitabında Hâricî ve Mürcieler’in ilgili esas hakkındaki sapkınlıklarından bahsetmiş, bu konuda Selefin mezhebi açıklamış ve “Müşrikleri tekfir etmeyen kâfirdir” kuralı hakkında meydana gelen karışıklığı detaylarıyla açıklayarak gidermiştir.
Özellikle insanların birçoğunun hakkında kafalarının karıştığı, kendisini İslâm’a nispet eden tâğûtlarla ilgili meseleleri de açıklığa kavuşturmuştur. Zira bu tâğûtlar birçok dini sembolü izhâr ettikleri için kimisi bunları tekfir etmemiş, duraksamış veya küfründen şüphe etmiştir. İşte bu gibi mürted tâğûtların tekfirine taalluk eden meseleleri ve bu konudaki üç esası açıklamıştır.”
Şeyh Ali bin Hudayr