İman, biri bilinçli ve şuurlu manasına gelen tahkiki, diğeri de bilinçsiz manasına gelen taklidi olmak üzere iki kısımdır. İbadeti de biri bilinçli ve şuurlu, diğeri de bilinçsiz ve şuursuz olmak üzere ikiye ayırmak mümkündür.
Tahkiki iman ile taklidi iman birbirinden farklı olduğu gibi, bilinçli ve şuurlu ibadet ile bilinçsiz ibadet de birbirinden farklıdır. Bir insanın imanın halavetine/tatlılığına varması, ibadetinden haz duyması ve haramlardan sakınabilmesi ancak tahkiki bir iman, şuurlu ve bilinçli bir ibadet ile mümkün olabilir.
Bu nedenle biz, Müslümanların özellikle de gençlerin Yüce Yaratıcıyı müdellel bir şekilde tanımalarına, daha samimi, daha bilinçli ve daha şuurlu bir şekilde O’na ibadet yapmalarına vesile olmak maksadıyla böyle bir çalışma yapmayı bir ihtiyaç olarak gördük. Bu hususta bir nebzecik olsun Müslümanlara faydalı olursak, bu, bizim için büyük bir mutluluk ve bahtiyarlık vesilesi olacaktır.
İman, biri bilinçli ve şuurlu manasına gelen tahkiki, diğeri de bilinçsiz manasına gelen taklidi olmak üzere iki kısımdır. İbadeti de biri bilinçli ve şuurlu, diğeri de bilinçsiz ve şuursuz olmak üzere ikiye ayırmak mümkündür.
Tahkiki iman ile taklidi iman birbirinden farklı olduğu gibi, bilinçli ve şuurlu ibadet ile bilinçsiz ibadet de birbirinden farklıdır. Bir insanın imanın halavetine/tatlılığına varması, ibadetinden haz duyması ve haramlardan sakınabilmesi ancak tahkiki bir iman, şuurlu ve bilinçli bir ibadet ile mümkün olabilir.
Bu nedenle biz, Müslümanların özellikle de gençlerin Yüce Yaratıcıyı müdellel bir şekilde tanımalarına, daha samimi, daha bilinçli ve daha şuurlu bir şekilde O’na ibadet yapmalarına vesile olmak maksadıyla böyle bir çalışma yapmayı bir ihtiyaç olarak gördük. Bu hususta bir nebzecik olsun Müslümanlara faydalı olursak, bu, bizim için büyük bir mutluluk ve bahtiyarlık vesilesi olacaktır.