İdealist, emindir; “ahlaki bir hayat içerisinde erdeme ulaştıran yolları bulmak zor değildir." Bedbin, ikircikli kalır; “ahlaki öğütler vermek kolay, ahlakı temellendirmek zordur." Fideist ise tereddüt kabul etmez; “ahlaki öğütler vermek zor, ahlakı temellendirmek imkânsızdır."
Benliğin Kaynakları ahlak düşüncesini ben-idrakimize de kaynaklık eden ahlaki deneyimlerimizin zengin repertuarına açabilmeyi amaçlıyor. Taylor’ın kalkış noktası, modern ahlak felsefelerinin en etkili çizgilerinin, aslında zengin ahlaki anlam ve tecrübe dünyamızı tek bir ilkeye indirgeyerek işlerlik kazanabildikleridir. Taylor, ahlaki varoluşumuzun bazı yadsınamaz boyutlarını ıskalayan, ahlaki tecrübemizin çok katlı ve zengin çeşitliliğini perdeleyen, etiği tek bir ilkeden damıtmaya kalkışan ahlak kuramlarına karşı bir tür ahlak fenomenolojisi geliştirmeye çalışıyor: Ahlakı temellendirme çabasının geleneksel biçimlerine dönmeyen ama dinî yahut ladinî klasik ahlak tasavvurlarının sorduğu sualleri gündeme getirmekten de çekinmeyen bir ahlaki benlik okuması, bir ahlak ontolojisi.
İdealist, emindir; “ahlaki bir hayat içerisinde erdeme ulaştıran yolları bulmak zor değildir." Bedbin, ikircikli kalır; “ahlaki öğütler vermek kolay, ahlakı temellendirmek zordur." Fideist ise tereddüt kabul etmez; “ahlaki öğütler vermek zor, ahlakı temellendirmek imkânsızdır."
Benliğin Kaynakları ahlak düşüncesini ben-idrakimize de kaynaklık eden ahlaki deneyimlerimizin zengin repertuarına açabilmeyi amaçlıyor. Taylor’ın kalkış noktası, modern ahlak felsefelerinin en etkili çizgilerinin, aslında zengin ahlaki anlam ve tecrübe dünyamızı tek bir ilkeye indirgeyerek işlerlik kazanabildikleridir. Taylor, ahlaki varoluşumuzun bazı yadsınamaz boyutlarını ıskalayan, ahlaki tecrübemizin çok katlı ve zengin çeşitliliğini perdeleyen, etiği tek bir ilkeden damıtmaya kalkışan ahlak kuramlarına karşı bir tür ahlak fenomenolojisi geliştirmeye çalışıyor: Ahlakı temellendirme çabasının geleneksel biçimlerine dönmeyen ama dinî yahut ladinî klasik ahlak tasavvurlarının sorduğu sualleri gündeme getirmekten de çekinmeyen bir ahlaki benlik okuması, bir ahlak ontolojisi.