Farklı sanat çevrelerinden önemli simalarla iç içe bir hayat geçiren Fikret Adil,Halikarnas Balıkçısı ve Sabahattin Eyüboğlu ile birlikte çıktıkları, denizden,gökten, havadan, çam ormanlarından, gün batımlarından, yıldızlardan sarhoşolunan bir Ege-Akdeniz yolcuğunu kendine has üslubu ve keskin gözlem gücüyleanlatıyor.
Adil, Kereme Körfezi'nden Çökertme ve Bodrum'a uzanan geniş bir coğrafyanıntarihi panoramasını sunarken gündelik hayatın zorlukları kadar, edinilendostlukları da keyifle aktarıyor. Beyaz Yollar Mavi Deniz, alışılagelmiş gezinotlarının aksine doğanın edebiyatla, sanatla olan ilişkisini aksettiren, Adil'inmaharetli ve nüktedan çıkarımları, Halikarnas Balıkçısı'nın hikayeleri veEyüboğlu'nun yârenliğiyle kol kola girerek okurunu da yola düşmeye çağıran biranlatı.
“Yolların büyük, çok büyük kısmı toz içinde bembeyazdı. Fakat deniz mavi idi. Busebepten notlarıma Beyaz Yollar Mavi Deniz adını veriyorum.”
Farklı sanat çevrelerinden önemli simalarla iç içe bir hayat geçiren Fikret Adil,Halikarnas Balıkçısı ve Sabahattin Eyüboğlu ile birlikte çıktıkları, denizden,gökten, havadan, çam ormanlarından, gün batımlarından, yıldızlardan sarhoşolunan bir Ege-Akdeniz yolcuğunu kendine has üslubu ve keskin gözlem gücüyleanlatıyor.
Adil, Kereme Körfezi'nden Çökertme ve Bodrum'a uzanan geniş bir coğrafyanıntarihi panoramasını sunarken gündelik hayatın zorlukları kadar, edinilendostlukları da keyifle aktarıyor. Beyaz Yollar Mavi Deniz, alışılagelmiş gezinotlarının aksine doğanın edebiyatla, sanatla olan ilişkisini aksettiren, Adil'inmaharetli ve nüktedan çıkarımları, Halikarnas Balıkçısı'nın hikayeleri veEyüboğlu'nun yârenliğiyle kol kola girerek okurunu da yola düşmeye çağıran biranlatı.
“Yolların büyük, çok büyük kısmı toz içinde bembeyazdı. Fakat deniz mavi idi. Busebepten notlarıma Beyaz Yollar Mavi Deniz adını veriyorum.”