Buddha, istekler acı verir derken yanılıyordu. İstekler değil, tatların yitimi acı verir. Bir tada bir daha ulaşamayacak olmak acı verir. Yani istekler değil, özlemler acı verir... Buddha’nın doğruluk felsefesi iki yönüyle eksiktir. Birincisi insan doğru ve yanlışı her zaman bilemez, ikincisi doğruyu bildiği halde yapacak gücü kendinde bulamayabilir.
Buddha yanılmıştı! Mutluluk da acı kadar gerçekti çünkü! Buddha’nın göremediği noktalardan biri de bireysel sandığı doğrular ile toplumsal doğruların ayrı olduğudur. Bana sorarsanız bireysel doğrular diye bir şey yoktur.
Bir şey ya herkes için yanlıştır ya da herkes için doğrudur. Çünkü tek bir birey kimi an tüm topluma eşdeğerdir. Bu iki doğrunun üzerinde de evrensel doğrular yer alır. Tüm bu söylediklerime karşın ben de onaylıyorum ki erkeğin iyiliği doğrulukta, kadının iyiliği güzellikte gizlidir.
Buddha, istekler acı verir derken yanılıyordu. İstekler değil, tatların yitimi acı verir. Bir tada bir daha ulaşamayacak olmak acı verir. Yani istekler değil, özlemler acı verir... Buddha’nın doğruluk felsefesi iki yönüyle eksiktir. Birincisi insan doğru ve yanlışı her zaman bilemez, ikincisi doğruyu bildiği halde yapacak gücü kendinde bulamayabilir.
Buddha yanılmıştı! Mutluluk da acı kadar gerçekti çünkü! Buddha’nın göremediği noktalardan biri de bireysel sandığı doğrular ile toplumsal doğruların ayrı olduğudur. Bana sorarsanız bireysel doğrular diye bir şey yoktur.
Bir şey ya herkes için yanlıştır ya da herkes için doğrudur. Çünkü tek bir birey kimi an tüm topluma eşdeğerdir. Bu iki doğrunun üzerinde de evrensel doğrular yer alır. Tüm bu söylediklerime karşın ben de onaylıyorum ki erkeğin iyiliği doğrulukta, kadının iyiliği güzellikte gizlidir.