Bilgisayar oyunları, Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu kapsamında ayrı olarak düzenlenen eser tiplerinden biri altında düzenlenmemiş olup; Türk Hukuku'nda eser korunması açısından kabul edilen "numerus clausus" ilkesi de değerlendirildiğinde; ilgili yaratımın hangi eser türü altında korunabileceği tek tek incelenerek analiz yapılması hasıl olmuştur.
Bu kapsamda, kitabımda bilgisayar oyunlarının, tüm eserler ile ayrı ayrı karşılaştırılması yapılmış olup; özellikle Almanya, İngiltere, Fransa gibi Avrupa ülkeleri ve Avrupa Birliği Yönergeleri de detaylı incelenerek ve yine Anglosakson hukuku incelemesi doğrultusunda Amerikan Hukuku da dikkate alınarak ekonomik ve sosyal değeri çok yüksek olan bu yaratımların Türk Hukukunda hamgi eser türü altında korunabileceği değerlendirilmesi yapılmıştır.
Bilgisayar oyunları, Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu kapsamında ayrı olarak düzenlenen eser tiplerinden biri altında düzenlenmemiş olup; Türk Hukuku'nda eser korunması açısından kabul edilen "numerus clausus" ilkesi de değerlendirildiğinde; ilgili yaratımın hangi eser türü altında korunabileceği tek tek incelenerek analiz yapılması hasıl olmuştur.
Bu kapsamda, kitabımda bilgisayar oyunlarının, tüm eserler ile ayrı ayrı karşılaştırılması yapılmış olup; özellikle Almanya, İngiltere, Fransa gibi Avrupa ülkeleri ve Avrupa Birliği Yönergeleri de detaylı incelenerek ve yine Anglosakson hukuku incelemesi doğrultusunda Amerikan Hukuku da dikkate alınarak ekonomik ve sosyal değeri çok yüksek olan bu yaratımların Türk Hukukunda hamgi eser türü altında korunabileceği değerlendirilmesi yapılmıştır.