9789750278006
1257060
https://www.fidankitap.com/bilgisayar-oyunlarinin-hukuki-durumu-fikri-mulkiyet-hukuku-monografileri-1
Bilgisayar Oyunlarının Hukuki Durumu – Fikri Mülkiyet Hukuku Monografileri – Fikri Mülkiyet Hukuku Monografileri
306.00
Bilgisayar oyunu eser kabul edilebilir mi? Bilgisayar oyunları mevcut eser kategorilerine dahil midir, yoksa başlı başına yeni bir eser türü müdür? Yapımcı, yayıncı ve geliştiricilerin hakları nasıl korunacaktır? Oyuncular (gamer) oyunlar üzerinde herhangi bir hak iddia edebilir mi? Oyuncuların yaptığı geliştirmeler, modlar ve oyunlardaki avatarların hukuki durumu nedir? Bilgisayar oyunları patentlenebilir mi, diğer ülkeler bu konularda ne durumda?
Yukarıda saydığımız ve daha niceleri ile uzayıp giden sayısız soru ve bilinmezliğe elinizdeki bu kitap cevaplar aramakta, çözüm önerileri sunmaktadır. İşbu kitap, günümüzün en önemli sektörlerinden biri olmasına rağmen, hukuk çevrelerince henüz gereken ilgiyi görmeyen bilgisayar oyunlarının hukuki durumunu irdelemek ve başta sektör temsilcileri ile oyuncular olmak üzere tüm taraflara yol göstermek üzere kaleme alınmıştır.
Kitabın hazırlık sürecinde bilgisayar oyunlarını ve e-sporu ilgilendiren temel hukuki problemler, bu alanlarda akdedilen sözleşmeler ve bu sözleşmelerde dikkat edilmesi gereken hususlar detaylıca incelenmiş ve açıklayıcı bilgiler aktarılmıştır. Ayrıca yargı camiamızın konuya bakışının sektör temsilcilerince dikkate alınması gerekliliği göz önünde tutularak çok sayıda Yargıtay, Danıştay, ilk derece mahkeme kararı ile yabancı mahkeme kararları teferruatlı biçimde irdelenmiştir. Okuyucunun bakış açısını genişletmek maksadıyla ABD, Belçika, Brezilya, Çin, Fransa, Hindistan, İtalya örnekleri ile konu derinleştirilmiştir. Uzun bir çalışmanın ürünü olan elinizdeki bu eser, tüm paydaşların başvuru kaynağı olması temennisiyle hazırlanmıştır.
Konu Başlıkları:
Bilgisayar Oyunu Kavramı, Tanımı, Unsurları, Tarihçesi, Önemi ve Türleri
Bilgisayar Oyunlarının Hukuki Niteliği Sorunu
Bilgisayar Oyunlarının Fikrî Mülkiyet Hukukunda Korunması
Oyuncuların Hak Sahipliği
E–Spor
Yukarıda saydığımız ve daha niceleri ile uzayıp giden sayısız soru ve bilinmezliğe elinizdeki bu kitap cevaplar aramakta, çözüm önerileri sunmaktadır. İşbu kitap, günümüzün en önemli sektörlerinden biri olmasına rağmen, hukuk çevrelerince henüz gereken ilgiyi görmeyen bilgisayar oyunlarının hukuki durumunu irdelemek ve başta sektör temsilcileri ile oyuncular olmak üzere tüm taraflara yol göstermek üzere kaleme alınmıştır.
Kitabın hazırlık sürecinde bilgisayar oyunlarını ve e-sporu ilgilendiren temel hukuki problemler, bu alanlarda akdedilen sözleşmeler ve bu sözleşmelerde dikkat edilmesi gereken hususlar detaylıca incelenmiş ve açıklayıcı bilgiler aktarılmıştır. Ayrıca yargı camiamızın konuya bakışının sektör temsilcilerince dikkate alınması gerekliliği göz önünde tutularak çok sayıda Yargıtay, Danıştay, ilk derece mahkeme kararı ile yabancı mahkeme kararları teferruatlı biçimde irdelenmiştir. Okuyucunun bakış açısını genişletmek maksadıyla ABD, Belçika, Brezilya, Çin, Fransa, Hindistan, İtalya örnekleri ile konu derinleştirilmiştir. Uzun bir çalışmanın ürünü olan elinizdeki bu eser, tüm paydaşların başvuru kaynağı olması temennisiyle hazırlanmıştır.
Konu Başlıkları:
Bilgisayar Oyunu Kavramı, Tanımı, Unsurları, Tarihçesi, Önemi ve Türleri
Bilgisayar Oyunlarının Hukuki Niteliği Sorunu
Bilgisayar Oyunlarının Fikrî Mülkiyet Hukukunda Korunması
Oyuncuların Hak Sahipliği
E–Spor
Bilgisayar oyunu eser kabul edilebilir mi? Bilgisayar oyunları mevcut eser kategorilerine dahil midir, yoksa başlı başına yeni bir eser türü müdür? Yapımcı, yayıncı ve geliştiricilerin hakları nasıl korunacaktır? Oyuncular (gamer) oyunlar üzerinde herhangi bir hak iddia edebilir mi? Oyuncuların yaptığı geliştirmeler, modlar ve oyunlardaki avatarların hukuki durumu nedir? Bilgisayar oyunları patentlenebilir mi, diğer ülkeler bu konularda ne durumda?
Yukarıda saydığımız ve daha niceleri ile uzayıp giden sayısız soru ve bilinmezliğe elinizdeki bu kitap cevaplar aramakta, çözüm önerileri sunmaktadır. İşbu kitap, günümüzün en önemli sektörlerinden biri olmasına rağmen, hukuk çevrelerince henüz gereken ilgiyi görmeyen bilgisayar oyunlarının hukuki durumunu irdelemek ve başta sektör temsilcileri ile oyuncular olmak üzere tüm taraflara yol göstermek üzere kaleme alınmıştır.
Kitabın hazırlık sürecinde bilgisayar oyunlarını ve e-sporu ilgilendiren temel hukuki problemler, bu alanlarda akdedilen sözleşmeler ve bu sözleşmelerde dikkat edilmesi gereken hususlar detaylıca incelenmiş ve açıklayıcı bilgiler aktarılmıştır. Ayrıca yargı camiamızın konuya bakışının sektör temsilcilerince dikkate alınması gerekliliği göz önünde tutularak çok sayıda Yargıtay, Danıştay, ilk derece mahkeme kararı ile yabancı mahkeme kararları teferruatlı biçimde irdelenmiştir. Okuyucunun bakış açısını genişletmek maksadıyla ABD, Belçika, Brezilya, Çin, Fransa, Hindistan, İtalya örnekleri ile konu derinleştirilmiştir. Uzun bir çalışmanın ürünü olan elinizdeki bu eser, tüm paydaşların başvuru kaynağı olması temennisiyle hazırlanmıştır.
Konu Başlıkları:
Bilgisayar Oyunu Kavramı, Tanımı, Unsurları, Tarihçesi, Önemi ve Türleri
Bilgisayar Oyunlarının Hukuki Niteliği Sorunu
Bilgisayar Oyunlarının Fikrî Mülkiyet Hukukunda Korunması
Oyuncuların Hak Sahipliği
E–Spor
Yukarıda saydığımız ve daha niceleri ile uzayıp giden sayısız soru ve bilinmezliğe elinizdeki bu kitap cevaplar aramakta, çözüm önerileri sunmaktadır. İşbu kitap, günümüzün en önemli sektörlerinden biri olmasına rağmen, hukuk çevrelerince henüz gereken ilgiyi görmeyen bilgisayar oyunlarının hukuki durumunu irdelemek ve başta sektör temsilcileri ile oyuncular olmak üzere tüm taraflara yol göstermek üzere kaleme alınmıştır.
Kitabın hazırlık sürecinde bilgisayar oyunlarını ve e-sporu ilgilendiren temel hukuki problemler, bu alanlarda akdedilen sözleşmeler ve bu sözleşmelerde dikkat edilmesi gereken hususlar detaylıca incelenmiş ve açıklayıcı bilgiler aktarılmıştır. Ayrıca yargı camiamızın konuya bakışının sektör temsilcilerince dikkate alınması gerekliliği göz önünde tutularak çok sayıda Yargıtay, Danıştay, ilk derece mahkeme kararı ile yabancı mahkeme kararları teferruatlı biçimde irdelenmiştir. Okuyucunun bakış açısını genişletmek maksadıyla ABD, Belçika, Brezilya, Çin, Fransa, Hindistan, İtalya örnekleri ile konu derinleştirilmiştir. Uzun bir çalışmanın ürünü olan elinizdeki bu eser, tüm paydaşların başvuru kaynağı olması temennisiyle hazırlanmıştır.
Konu Başlıkları:
Bilgisayar Oyunu Kavramı, Tanımı, Unsurları, Tarihçesi, Önemi ve Türleri
Bilgisayar Oyunlarının Hukuki Niteliği Sorunu
Bilgisayar Oyunlarının Fikrî Mülkiyet Hukukunda Korunması
Oyuncuların Hak Sahipliği
E–Spor
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.