Bilgisayar yazılımlarının ekonomik ve sosyal hayatta çok büyük bir yer kapladığı herkesçe bilinmesine rağmen, ilişkili olduğu haklar pek az kişi tarafından bilinmektedir. Bu bilgi eksikliği de birçok hukuka aykırılığa ve hak kaybına sebep olmaktadır. Bu kitap, hukukçu olsun veya olmasın uygulamacılara, yazılımlar üzerindeki fikri hakları anlatmaya yönelik olarak hazırlanmıştır.
Kitabın içeriğinde öncelikle bilgisayar yazılımlarının hukuk sistemi içindeki yeri ve dolayısıyla ilgili hakların tabi olduğu hukuk rejimi açıklanmaya çalışılmıştır. Yazılım üzerinde asıl hak sahibi olan eser sahiplerinin kim veya kimler olduğu, fikri haklar diye ifade edilen kavramın tanımı ve içeriği açıklanmaktadır. Yazılım üzerindeki fikri hakların kullanılmasına dair pratikte bilinmesi gereken püf noktalar faydalı olması amacıyla uygulama tavsiyesi olarak söz konusu edilmiştir. Yazılımların ekonomik ve sosyal hayatta kullanılması eser sahiplerinin ticarileştirmesi sayesinde gerçekleşmektedir. Bu yöndeki hukuki işlemlerin kapsam ve şartları ile devir veya lisans verilmesine yönelik sözleşmelerin özelliklerinden bahsedilmektedir. Ayrıca yazılımların ticarileştirilmesine yönelik sözleşmelerin iyi uygulama örnekleri de pratikte ortaya çıkan sorunlar ışığında yine değinilen konular arasındadır. Fikri hakların ihlali halinde olası dava yollarının konu içeriğine alınmasının sebebi ise uygulamada hak sahiplerinin başvurabilecekleri yasal yollar hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır. Son olarak bilgisayar yazılımını aşan fikri hak unsurları taşımasına rağmen önemi ve yazarın ilgisine istinaden dijital oyunların fikri hukuk açısından durumu, kısa bir başlık altında belirtilmeye çalışılmıştır.
Bilgisayar yazılımlarının ekonomik ve sosyal hayatta çok büyük bir yer kapladığı herkesçe bilinmesine rağmen, ilişkili olduğu haklar pek az kişi tarafından bilinmektedir. Bu bilgi eksikliği de birçok hukuka aykırılığa ve hak kaybına sebep olmaktadır. Bu kitap, hukukçu olsun veya olmasın uygulamacılara, yazılımlar üzerindeki fikri hakları anlatmaya yönelik olarak hazırlanmıştır.
Kitabın içeriğinde öncelikle bilgisayar yazılımlarının hukuk sistemi içindeki yeri ve dolayısıyla ilgili hakların tabi olduğu hukuk rejimi açıklanmaya çalışılmıştır. Yazılım üzerinde asıl hak sahibi olan eser sahiplerinin kim veya kimler olduğu, fikri haklar diye ifade edilen kavramın tanımı ve içeriği açıklanmaktadır. Yazılım üzerindeki fikri hakların kullanılmasına dair pratikte bilinmesi gereken püf noktalar faydalı olması amacıyla uygulama tavsiyesi olarak söz konusu edilmiştir. Yazılımların ekonomik ve sosyal hayatta kullanılması eser sahiplerinin ticarileştirmesi sayesinde gerçekleşmektedir. Bu yöndeki hukuki işlemlerin kapsam ve şartları ile devir veya lisans verilmesine yönelik sözleşmelerin özelliklerinden bahsedilmektedir. Ayrıca yazılımların ticarileştirilmesine yönelik sözleşmelerin iyi uygulama örnekleri de pratikte ortaya çıkan sorunlar ışığında yine değinilen konular arasındadır. Fikri hakların ihlali halinde olası dava yollarının konu içeriğine alınmasının sebebi ise uygulamada hak sahiplerinin başvurabilecekleri yasal yollar hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır. Son olarak bilgisayar yazılımını aşan fikri hak unsurları taşımasına rağmen önemi ve yazarın ilgisine istinaden dijital oyunların fikri hukuk açısından durumu, kısa bir başlık altında belirtilmeye çalışılmıştır.