21. yüzyılın başlarından itibaren sürekli artan bir hızla gelişen tekno¬loji, hayatın her alanında olduğu gibi eğitim öğretim faaliyetlerinde de etkilerini göstermektedir. Öğretim etkinliklerinde kullanılan dijital ve teknolojik materyaller öğretimin öğrencilerin bu etkinliklere olan yaklaşımını ve algısını olumlu yönde etkileyerek öğrenme çıktılarını istenilen düzeye getirmektedir. Özellikle Covid-19 pandemi dönemi ile birlikte aslında bilgi teknolojilerinin öğretim ortamında ne kadar önemli bir unsur olduğu bir kez daha kendini göstermiştir. Öğretmen¬ler tarafından hazırlanan ve alana katkı sağlayan nitelikli dijital mater¬yallerin Z kuşağı olarak nitelendirilen öğrencilerin öğrenme çıktıları üzerindeki olumlu etkileri yapılan araştırmalar ile ortaya konulmuştur.
Öğrenmenin tutum ve motivasyonla olan pozitif yönlü ilişkisinden yola çıkarak bilgi teknolojilerinin öğretim etkinliklerinde kullanılma¬sı, özellikle dijital materyallerle daha içli dışlı olan ve çok iyi düzeyde kullanabilen çağımız çocukları için olumlu sonuçlar vermektedir. Ço¬cukların eğlendiği ve aynı zamanda öğrendiği bilişim destekli dijital materyalleri kullanmak öğrenme etkinliklerini tek düzelikten kurta¬racak ve öğretim ortamlarını öğrenciler için daha keyifli hale getirecektir.
1. Giriş
Çalışmanın Amacı
Problemler
Hipotezler
Sınırlılıklar
Sayıltılar
2. GENEL BİLGİLER
2.1 Bilişim
2.1.1 Bilişim destekli eğitim
2.1.1.1 Bilişim destekli eğitimin amaçları
2.1.1.2 Bilişim destekli eğitimin faydaları
2.1.1.3 Bilişim destekli eğitimin sınırlılıkları
2.2 Gelişim
2.2.1 Gelişim ile ilgili temel kavramlar
2.2.1.1 Büyüme
2.2.1.2 Gelişme
2.2.1.3 Olgunlaşma
2.2.1.4 Öğrenme
2.2.1.5 Hazır bulunuşluk
2.2.2 Gelişimin temel ilkeleri
2.2.3 Gelişim alanları
2.2.3.1 Bilişsel gelişim
2.2.3.2 Ahlak gelişimi
2.2.3.3 Kişilik gelişimi
2.2.3.4 Fiziksel gelişim
2.2.3.5 Motor gelişim
2.3 Tutum
2.3.1 Tutumu oluşturan ögeler
2.3.1.1 Bilişsel öge
2.3.1.2 Duygusal öge
2.3.1.3 Davranışsal öge
2.4 Motivasyon
2.4.1 Eğitimde motivasyon
2.5 İlgili Çalışmalar0
3. MATERYAL VE YÖNTEM
3.1 Araştırma Modeli
3.1.1 Nicel bölüm
3.1.2 Nitel bölüm
3.2 Çalışma Grubu
3.3 Veri Toplama Araçları
3.3.1 Büyük Kas Motor Gelişim Testi-2 (BKMGT-2)
3.3.2 Yapılandırılmış görüşme formu
3.3.3 Bilişim Destekli Hareket Eğitim materyallerinin hazırlanması
3.4 Verilerin Analizi
3.4.1 Nicel veri analizi
3.4.2 Nitel veri analizi
21. yüzyılın başlarından itibaren sürekli artan bir hızla gelişen tekno¬loji, hayatın her alanında olduğu gibi eğitim öğretim faaliyetlerinde de etkilerini göstermektedir. Öğretim etkinliklerinde kullanılan dijital ve teknolojik materyaller öğretimin öğrencilerin bu etkinliklere olan yaklaşımını ve algısını olumlu yönde etkileyerek öğrenme çıktılarını istenilen düzeye getirmektedir. Özellikle Covid-19 pandemi dönemi ile birlikte aslında bilgi teknolojilerinin öğretim ortamında ne kadar önemli bir unsur olduğu bir kez daha kendini göstermiştir. Öğretmen¬ler tarafından hazırlanan ve alana katkı sağlayan nitelikli dijital mater¬yallerin Z kuşağı olarak nitelendirilen öğrencilerin öğrenme çıktıları üzerindeki olumlu etkileri yapılan araştırmalar ile ortaya konulmuştur.
Öğrenmenin tutum ve motivasyonla olan pozitif yönlü ilişkisinden yola çıkarak bilgi teknolojilerinin öğretim etkinliklerinde kullanılma¬sı, özellikle dijital materyallerle daha içli dışlı olan ve çok iyi düzeyde kullanabilen çağımız çocukları için olumlu sonuçlar vermektedir. Ço¬cukların eğlendiği ve aynı zamanda öğrendiği bilişim destekli dijital materyalleri kullanmak öğrenme etkinliklerini tek düzelikten kurta¬racak ve öğretim ortamlarını öğrenciler için daha keyifli hale getirecektir.
1. Giriş
Çalışmanın Amacı
Problemler
Hipotezler
Sınırlılıklar
Sayıltılar
2. GENEL BİLGİLER
2.1 Bilişim
2.1.1 Bilişim destekli eğitim
2.1.1.1 Bilişim destekli eğitimin amaçları
2.1.1.2 Bilişim destekli eğitimin faydaları
2.1.1.3 Bilişim destekli eğitimin sınırlılıkları
2.2 Gelişim
2.2.1 Gelişim ile ilgili temel kavramlar
2.2.1.1 Büyüme
2.2.1.2 Gelişme
2.2.1.3 Olgunlaşma
2.2.1.4 Öğrenme
2.2.1.5 Hazır bulunuşluk
2.2.2 Gelişimin temel ilkeleri
2.2.3 Gelişim alanları
2.2.3.1 Bilişsel gelişim
2.2.3.2 Ahlak gelişimi
2.2.3.3 Kişilik gelişimi
2.2.3.4 Fiziksel gelişim
2.2.3.5 Motor gelişim
2.3 Tutum
2.3.1 Tutumu oluşturan ögeler
2.3.1.1 Bilişsel öge
2.3.1.2 Duygusal öge
2.3.1.3 Davranışsal öge
2.4 Motivasyon
2.4.1 Eğitimde motivasyon
2.5 İlgili Çalışmalar0
3. MATERYAL VE YÖNTEM
3.1 Araştırma Modeli
3.1.1 Nicel bölüm
3.1.2 Nitel bölüm
3.2 Çalışma Grubu
3.3 Veri Toplama Araçları
3.3.1 Büyük Kas Motor Gelişim Testi-2 (BKMGT-2)
3.3.2 Yapılandırılmış görüşme formu
3.3.3 Bilişim Destekli Hareket Eğitim materyallerinin hazırlanması
3.4 Verilerin Analizi
3.4.1 Nicel veri analizi
3.4.2 Nitel veri analizi