Makam kuramı ve temelindeki edvar geleneği, geleneksel müziğin üretimi ve aktarımı işlevine ek olarak Anadolu insanının kültürüne dair çok önemli bilgileri de içinde barındırmaktadır. Dolayısıyla, bu kuramın geçmişiyle bağlantı kurularak hatırlanması hem geleneksel müzik üretiminin kökleriyle tutarlı olarak yaşamasını hem de toplumumuzun kültür kimliğini daha ayrıntılı bir şekilde algılamasını sağlayacaktır. Bu ise hem toplumun hem de müzik kültürünün geleceğe "kendi gibi kalarak" ulaşması anlamına gelecektir. Dünya kültürünün "beşiklerinden" olan Anadolu'yu anlamak ve anlatmak sadece kendi toplumumuza değil, tüm insanlığa olan bir borcumuzdur. Bin Yılın Mirası kitabını oluşturma hayali bu sorumluluktan kaynaklanmıştır. Bu çalışmanın benzeri çalışmaların sayısının artmasına yapabileceği katkı ise en büyük ümittir. Zira edvar geleneği ile makam kavramının tarihsel gelişim sürecindeki pek çok yön henüz meçhuldur ve bu yönlerin keşfi bir tarihsel müzik geleneğinin olduğu kadar bir yaşam kültürünün de keşfi anlamına gelecektir. Bu bölük pörçük hayal ve ümitlerin "hayal avcısı" araştırmacı ve müzisyenler tarafından birleştirilebilmesi bizi aşama aşama "bir bulmacanın tamamlanmasıyla" oluşan gerçeğe götürecektir. O zaman devir ilk başladığı yere dönecektir. Geleceği kurmak için, geçmişi hatırlayabilmek adına...
Makam kuramı ve temelindeki edvar geleneği, geleneksel müziğin üretimi ve aktarımı işlevine ek olarak Anadolu insanının kültürüne dair çok önemli bilgileri de içinde barındırmaktadır. Dolayısıyla, bu kuramın geçmişiyle bağlantı kurularak hatırlanması hem geleneksel müzik üretiminin kökleriyle tutarlı olarak yaşamasını hem de toplumumuzun kültür kimliğini daha ayrıntılı bir şekilde algılamasını sağlayacaktır. Bu ise hem toplumun hem de müzik kültürünün geleceğe "kendi gibi kalarak" ulaşması anlamına gelecektir. Dünya kültürünün "beşiklerinden" olan Anadolu'yu anlamak ve anlatmak sadece kendi toplumumuza değil, tüm insanlığa olan bir borcumuzdur. Bin Yılın Mirası kitabını oluşturma hayali bu sorumluluktan kaynaklanmıştır. Bu çalışmanın benzeri çalışmaların sayısının artmasına yapabileceği katkı ise en büyük ümittir. Zira edvar geleneği ile makam kavramının tarihsel gelişim sürecindeki pek çok yön henüz meçhuldur ve bu yönlerin keşfi bir tarihsel müzik geleneğinin olduğu kadar bir yaşam kültürünün de keşfi anlamına gelecektir. Bu bölük pörçük hayal ve ümitlerin "hayal avcısı" araştırmacı ve müzisyenler tarafından birleştirilebilmesi bizi aşama aşama "bir bulmacanın tamamlanmasıyla" oluşan gerçeğe götürecektir. O zaman devir ilk başladığı yere dönecektir. Geleceği kurmak için, geçmişi hatırlayabilmek adına...