Türkçede fotoğraf uzerine yazılmış kitapları incelediğinizde çogunun teknik kaygılarla yazıldığını görürsünüz. Fotoğrafın teorik yanını ele alma kaygısı taşıyan bazı kitaplar ise ne yazık ki hem literatürden hem de güncel sanat fotoğraf tartışmalarından oldukça uzak. Fotoğrafın kuramsal yönüne odaklanan az sayıda yüksek lisans ve doktora tezinin ise sanıyorum ortalama bir okura ulaşmak gibi bir kaygısı zaten yok. özetle Turkiyede mesele fotoğrafın teorik yanıysa eksik-liğimiz çok fazla. Elinizdekı kitabı bahsi geçen sorunların en azından bazılarına çözüm ürete bileceğime inandığım Için kaleme aldım. Kitap yıllardır fotoğraf ve sanat hakkında verdiğim dersler/paneller esnasında zihnimde dolaşan bazı kavramlar üzerin-den şekillendi. Fotoğrafın gerçekliğini sorgulayarak başladığını çalışmayı günümüze, sosyal medyada karşılaştığımız bilgi kirliliğine/manipulasyonlara kadar getirmeye çalıştım. Metni kurgularken temel birkaç hedefim vardı. Bunlardan ilki, fotoğrafın tarihsel, sosyolojlk ve felsefı boyutlarına tek bir kaynak aracılığıyla giriş niteliği sunan bir çalışmayı literatüre kazandımıaktı. İkincisi Ise kuramsal bir alt-yapıya sahip olmadığı Için fotoğrafın teorik yönünden uzak duran tüm fotoğraf severlerin akademik/bilimsel yayınlara olan mesafesine bir nebze de olsa kısaltmaktı.Türkiyede fotoğrafık bakışın eleştirel olarak inşa edilmesi adına küçük bir katkı olarak da yorumlanabılecek olan bu çalışmanın zamanla okurların çeşitli yorumları ve eleştirileriyle daha da zenginleşeceğini ümit ediyorum.
Türkçede fotoğraf uzerine yazılmış kitapları incelediğinizde çogunun teknik kaygılarla yazıldığını görürsünüz. Fotoğrafın teorik yanını ele alma kaygısı taşıyan bazı kitaplar ise ne yazık ki hem literatürden hem de güncel sanat fotoğraf tartışmalarından oldukça uzak. Fotoğrafın kuramsal yönüne odaklanan az sayıda yüksek lisans ve doktora tezinin ise sanıyorum ortalama bir okura ulaşmak gibi bir kaygısı zaten yok. özetle Turkiyede mesele fotoğrafın teorik yanıysa eksik-liğimiz çok fazla. Elinizdekı kitabı bahsi geçen sorunların en azından bazılarına çözüm ürete bileceğime inandığım Için kaleme aldım. Kitap yıllardır fotoğraf ve sanat hakkında verdiğim dersler/paneller esnasında zihnimde dolaşan bazı kavramlar üzerin-den şekillendi. Fotoğrafın gerçekliğini sorgulayarak başladığını çalışmayı günümüze, sosyal medyada karşılaştığımız bilgi kirliliğine/manipulasyonlara kadar getirmeye çalıştım. Metni kurgularken temel birkaç hedefim vardı. Bunlardan ilki, fotoğrafın tarihsel, sosyolojlk ve felsefı boyutlarına tek bir kaynak aracılığıyla giriş niteliği sunan bir çalışmayı literatüre kazandımıaktı. İkincisi Ise kuramsal bir alt-yapıya sahip olmadığı Için fotoğrafın teorik yönünden uzak duran tüm fotoğraf severlerin akademik/bilimsel yayınlara olan mesafesine bir nebze de olsa kısaltmaktı.Türkiyede fotoğrafık bakışın eleştirel olarak inşa edilmesi adına küçük bir katkı olarak da yorumlanabılecek olan bu çalışmanın zamanla okurların çeşitli yorumları ve eleştirileriyle daha da zenginleşeceğini ümit ediyorum.