Bahtin’in ölümünden sonra basılan Estetika slovesnogo tvorchestva (Sözsel Yaratımın Estetiği) adlı toplu denemeleri içinde en önemli metin ‘Estetik Etkinlikte Yazar ve Kahraman" adlı denemedir. Bahtin 1920’lerin başında bu deneme üzerinde çalışmıştı. Ancak bu çalışmasını bitirmedi; çalışma, diğer çalışmaları arasında (ne yazık ki tamamlanmamış bir biçimde) saklanan elyazmaları üzerinden yayımlandı. Bahtin’in çalışmaları arasında sorunsalları, temel düşünceleri ve dili açısından ‘Estetik Etkinlikte Yazar ve Kahraman" ile oldukça benzerlik gösteren başka bir felsefi çalışmanın da elyazmaları bulunuyordu. Burada K filosofii postupka (Bir Eylem Felsefesine Doğru]) başlığı altında yayımladığımız bu elyazması da tamamlanmamış biçimde korunmuştu. Elinizdeki metinde erken dönem Bahtin’le, yaşamının ilk dönemindeki Bahtin’le karşılaşıyor; yarım yüzyıldan fazla bir dönem boyunca etkin bir düşünürün geliştirdiği belli başlı düşüncelerin kaynaklarını buluyoruz.
Bahtin’in ölümünden sonra basılan Estetika slovesnogo tvorchestva (Sözsel Yaratımın Estetiği) adlı toplu denemeleri içinde en önemli metin ‘Estetik Etkinlikte Yazar ve Kahraman" adlı denemedir. Bahtin 1920’lerin başında bu deneme üzerinde çalışmıştı. Ancak bu çalışmasını bitirmedi; çalışma, diğer çalışmaları arasında (ne yazık ki tamamlanmamış bir biçimde) saklanan elyazmaları üzerinden yayımlandı. Bahtin’in çalışmaları arasında sorunsalları, temel düşünceleri ve dili açısından ‘Estetik Etkinlikte Yazar ve Kahraman" ile oldukça benzerlik gösteren başka bir felsefi çalışmanın da elyazmaları bulunuyordu. Burada K filosofii postupka (Bir Eylem Felsefesine Doğru]) başlığı altında yayımladığımız bu elyazması da tamamlanmamış biçimde korunmuştu. Elinizdeki metinde erken dönem Bahtin’le, yaşamının ilk dönemindeki Bahtin’le karşılaşıyor; yarım yüzyıldan fazla bir dönem boyunca etkin bir düşünürün geliştirdiği belli başlı düşüncelerin kaynaklarını buluyoruz.