Sabiha Sertel, 1895'te Selanik'te doğmuş, Balkan savaşları sırasında İstanbul'a göç etmiş ve 1968'de Bakü'de ölmüştür. Orta ve lise öğrenimini İmparatorluğun o dönemde fikir hareketlerinin belki de en canlı olduğu Selanik'te, Terakki Mektebi'nde tamamlayan Sabiha Sertel'İn çocukluğu, ataerkil bir ailenin içinde, geleneksel cinsiyet rollerinin egemen olduğu bir ortamda kadınlarla yapılan haksızlıkları algılayarak geçmiştir. Özellikle eve geç geldiği için babasının annesini "boş düşürmesi", Sabiha Sertel'i, kendi ifadeleriyle, her türlü baskıya ve haksızlığa karşı isyana ve özellikle yazı yazmaya başladığı ilk dönemlerde kadın haklarını savunmaya iten bir etki yapmıştır.
Çok küçük yaşlardan itibaren, özellikle bir genç kız olarak maruz kaldığı engellere karşı modern yöntemler kullanarak, modern taleplerde bulunur. Tefeyyüz Cemiyeti'ni kurar ve eğitimine orada devam eder kendisi gibi eğitime devam etmek isteyen ama o dönemlerde Selanik'te hemcinsleri için okul olmaması nedeniyle okuyamayan kız arkadaşlarıyla birlikte; gönüllü hastabakıcı olur Hilal-i Ahmer Hastanesi'nde; özellikle babasının annesini boşaması üzerine aile ve kadın konularında modern tartışmaları takip eder gazetelerden; Genç Kalemler ve Yeni Felsefe gibi dergilerde Osmanlı toplumunda ilericilik, gericilik, eğitim, kadın hakları konularıyla ilgili yazıları yayınlanır.
Sabiha Sertel, 1895'te Selanik'te doğmuş, Balkan savaşları sırasında İstanbul'a göç etmiş ve 1968'de Bakü'de ölmüştür. Orta ve lise öğrenimini İmparatorluğun o dönemde fikir hareketlerinin belki de en canlı olduğu Selanik'te, Terakki Mektebi'nde tamamlayan Sabiha Sertel'İn çocukluğu, ataerkil bir ailenin içinde, geleneksel cinsiyet rollerinin egemen olduğu bir ortamda kadınlarla yapılan haksızlıkları algılayarak geçmiştir. Özellikle eve geç geldiği için babasının annesini "boş düşürmesi", Sabiha Sertel'i, kendi ifadeleriyle, her türlü baskıya ve haksızlığa karşı isyana ve özellikle yazı yazmaya başladığı ilk dönemlerde kadın haklarını savunmaya iten bir etki yapmıştır.
Çok küçük yaşlardan itibaren, özellikle bir genç kız olarak maruz kaldığı engellere karşı modern yöntemler kullanarak, modern taleplerde bulunur. Tefeyyüz Cemiyeti'ni kurar ve eğitimine orada devam eder kendisi gibi eğitime devam etmek isteyen ama o dönemlerde Selanik'te hemcinsleri için okul olmaması nedeniyle okuyamayan kız arkadaşlarıyla birlikte; gönüllü hastabakıcı olur Hilal-i Ahmer Hastanesi'nde; özellikle babasının annesini boşaması üzerine aile ve kadın konularında modern tartışmaları takip eder gazetelerden; Genç Kalemler ve Yeni Felsefe gibi dergilerde Osmanlı toplumunda ilericilik, gericilik, eğitim, kadın hakları konularıyla ilgili yazıları yayınlanır.