Bursalı Rahmî’nin Gül-i Sad-berg’i Türk edebiyatında yazılmış dini tasavvufi konulu bir mesnevidir. Eser ilk defa Agah Sırrı Levend tarafından tanıtılmıştır. Eserin eldeki tek nüshası esas alınarak Pervin Aynagöz (1985) tarafından bir lisans tezi ve Gülgün Erişen (1990) tarafından Yüksek lisans tezi hazırlanmıştır. Rahmî mahlaslı şairler ile ilgili araştırma yaparken ikinci bir nüshaya rastlamamız bizi bu eser üzerine tenkitli neşir yapmaya yöneltmiştir. Çalışmamızın amacı XVI. Yüzyılın önemli şairlerinden Bursalı Rahmî’nin hayatı edebî kişiliği ve eserlerini tanıtmak ve eserin tenkitli metnini bilim dünyasıyla paylaşmaktır. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde Bursalı Rahmî’nin hayatı edebî kişiliği ve eserleri üzerinde durulmuş ikinci bölümde Gül-i Sadberg’ in nüshaları tanıtılmıştır. Eserin dil-anlatım ve imla özelliklerine yer verilmiş teknik ve muhteva açısından değerlendirilmiştir. Üçüncü bölümde ise Gül-i Sad-berg’in iki nüshası karşılaştırılarak tenkitli neşri hazırlanmış; kafiye, vezin, anlam-bağlam çerçevesinde tercih dışı kalan farklar dipnotta gösterilmiştir. Metnin başında metnin kuruluşu ile ilgili esaslara yer verilmiştir.
Bursalı Rahmî’nin Gül-i Sad-berg’i Türk edebiyatında yazılmış dini tasavvufi konulu bir mesnevidir. Eser ilk defa Agah Sırrı Levend tarafından tanıtılmıştır. Eserin eldeki tek nüshası esas alınarak Pervin Aynagöz (1985) tarafından bir lisans tezi ve Gülgün Erişen (1990) tarafından Yüksek lisans tezi hazırlanmıştır. Rahmî mahlaslı şairler ile ilgili araştırma yaparken ikinci bir nüshaya rastlamamız bizi bu eser üzerine tenkitli neşir yapmaya yöneltmiştir. Çalışmamızın amacı XVI. Yüzyılın önemli şairlerinden Bursalı Rahmî’nin hayatı edebî kişiliği ve eserlerini tanıtmak ve eserin tenkitli metnini bilim dünyasıyla paylaşmaktır. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde Bursalı Rahmî’nin hayatı edebî kişiliği ve eserleri üzerinde durulmuş ikinci bölümde Gül-i Sadberg’ in nüshaları tanıtılmıştır. Eserin dil-anlatım ve imla özelliklerine yer verilmiş teknik ve muhteva açısından değerlendirilmiştir. Üçüncü bölümde ise Gül-i Sad-berg’in iki nüshası karşılaştırılarak tenkitli neşri hazırlanmış; kafiye, vezin, anlam-bağlam çerçevesinde tercih dışı kalan farklar dipnotta gösterilmiştir. Metnin başında metnin kuruluşu ile ilgili esaslara yer verilmiştir.