Çalgılı şarkılı oyunlar 2 Düdükçülerle fırçacıların savaşı Üç karagöz oyunu Karagöz’ün kaptanlığı Karagöz’ün berberliği Karagöz’ün antrenörlüğü Hakkımı ver Hakkı Zat- ı devletleri İbiş Hazretleri Önce yazacağım oyunla ilgili notlarımı biraraya getirip bir yığın yapıyorum, onları sıralıyor, düzenliyorum. Sonra tasarısını yapıp iskeletini kuruyorum. İşin en zor yanı da bundan sonra başlıyor. Oyunun müsveddesini yazıyorum. En kolay yazdığım oyun beş müsveddeden sonra ortaya çıkmış. Üzerinde ençok çalıştığım, dokuz müsveddeden sonra yazabildiğim Düdükçülerle Fırçacıların Savaşı. Türk tiyatrosu, özellikle özel tiyatrolar, hem kendi yüzünden hem dışındaki olaylar yüzünden, dolaylı olarak dolaysız olarak, türlü nedenlerden ötürü büyük bir bunalım içine düşmüştür. Tiyatronun tümüyle içinde olmayanlar için özel tiyatroların tutumunu kıyıcılıkla yermek, kıyasıya eleştirmek kolaydır. Hele tiyatro öğremminden de, tiyatro deneyiminden de geçmemiş, yani tiyatronun T’sini bilmeden tiyatro üstüne uluorta yazabilen tiyatro cesurlarının Türk tiyatrosuna gönüllü trafik memurluğuna kalkışmaları kolaydır.
Çalgılı şarkılı oyunlar 2 Düdükçülerle fırçacıların savaşı Üç karagöz oyunu Karagöz’ün kaptanlığı Karagöz’ün berberliği Karagöz’ün antrenörlüğü Hakkımı ver Hakkı Zat- ı devletleri İbiş Hazretleri Önce yazacağım oyunla ilgili notlarımı biraraya getirip bir yığın yapıyorum, onları sıralıyor, düzenliyorum. Sonra tasarısını yapıp iskeletini kuruyorum. İşin en zor yanı da bundan sonra başlıyor. Oyunun müsveddesini yazıyorum. En kolay yazdığım oyun beş müsveddeden sonra ortaya çıkmış. Üzerinde ençok çalıştığım, dokuz müsveddeden sonra yazabildiğim Düdükçülerle Fırçacıların Savaşı. Türk tiyatrosu, özellikle özel tiyatrolar, hem kendi yüzünden hem dışındaki olaylar yüzünden, dolaylı olarak dolaysız olarak, türlü nedenlerden ötürü büyük bir bunalım içine düşmüştür. Tiyatronun tümüyle içinde olmayanlar için özel tiyatroların tutumunu kıyıcılıkla yermek, kıyasıya eleştirmek kolaydır. Hele tiyatro öğremminden de, tiyatro deneyiminden de geçmemiş, yani tiyatronun T’sini bilmeden tiyatro üstüne uluorta yazabilen tiyatro cesurlarının Türk tiyatrosuna gönüllü trafik memurluğuna kalkışmaları kolaydır.