Bir ‘mesel'ci Yaşar Bedri:
Ah Minyatürleri'nde şiirlerle kurduğu meselleri bu kez
‘Yolcuile Derviş' meselesinde, düzyazıda inşa ediyor.
Belkide en doğru adlandırma bu: ‘mesel!'
Roman değil çünkü yazdıkları. Anlatı da değil.
Mevlana'nın Mesnevisinden bir çağrışımla belki,
Halil Cibran'ın ‘Ermiş'ine uzanan bir düzyazı geleneğine eklemlemlenen bir metin ‘Yolcu ile Derviş Meselesi' iddialı bir öne sürüş olabilir ama, batı dışı bir modern roman Ancak bu yoldan kurulabilir gibi geliyor bana.
‘Hikemiyyat'ı, dolayısıyla retoriği geriye itilmiş, buna karşılık şiirselliği, dolayısıyla da lirizmi öne çıkarılarak yeniden ve düzyazı olarak üretilmiş mesnevi geleneği…
Gerçekten doğuya özgü bir modern kurmaca düzyazı, nasıl inşa edilebilir sorusunun yanıtı belki de Yaşar Bedri'nin Yolcu ile Devet Meselesinde aranmalıdır;
-Kendisi deyişiyle, bu ‘poetik roman'da!...
-Hilmi Yavuz
Bir ‘mesel'ci Yaşar Bedri:
Ah Minyatürleri'nde şiirlerle kurduğu meselleri bu kez
‘Yolcuile Derviş' meselesinde, düzyazıda inşa ediyor.
Belkide en doğru adlandırma bu: ‘mesel!'
Roman değil çünkü yazdıkları. Anlatı da değil.
Mevlana'nın Mesnevisinden bir çağrışımla belki,
Halil Cibran'ın ‘Ermiş'ine uzanan bir düzyazı geleneğine eklemlemlenen bir metin ‘Yolcu ile Derviş Meselesi' iddialı bir öne sürüş olabilir ama, batı dışı bir modern roman Ancak bu yoldan kurulabilir gibi geliyor bana.
‘Hikemiyyat'ı, dolayısıyla retoriği geriye itilmiş, buna karşılık şiirselliği, dolayısıyla da lirizmi öne çıkarılarak yeniden ve düzyazı olarak üretilmiş mesnevi geleneği…
Gerçekten doğuya özgü bir modern kurmaca düzyazı, nasıl inşa edilebilir sorusunun yanıtı belki de Yaşar Bedri'nin Yolcu ile Devet Meselesinde aranmalıdır;
-Kendisi deyişiyle, bu ‘poetik roman'da!...
-Hilmi Yavuz