"Günümüzde Türk tiyatrosu ve özellikle de halk tiyatrosu geleneği üstüne yeterince kurumsal eser üretilmediği bir gerçektir. Bu alanda ulaşabildiğimiz yapıtlar, genelde, yıllar öncesinden gelen değerli incelemeler, belgeler... İçerdiği anlam zenginliklerine, renk skalasındaki çeşitliliğe karşın geleneksel Türk tiyatrosunun, bırakınız dünya tiyatrosundaki yerini, kendi ülkesinde bile hak ettiği konumda olamaması, öncelikle kuramsal çalışmaların azlığından kaynaklanan bir durumdur. Dr. Yavuz Pekman’ın Çağdaş Tiyatromuzda Geleneksellik adlı kitabını bu alanda ciddi bir boşluğu dolduracak nitelikte kapsamlı bir çalışma olarak değerlendiriyorum. Yapıt, halk tiyatrosu geleneğimizin türleri ve bu türlerin ortak özellikleri üzerinde çok yönlü bir araştırma olmanın ötesinde, halk tiyatrosu kavramına Turgut Özakman, Oktay Arayıcı, Haldun Taner, Sermet Çağan, Ferhan Şensoy gibi çağdaşımız yazarların yapıtları ışığında eğilen karşılaştırmalı bir çalışma olarak da dikkat çekiyor." - Dikmen Gürün-
"Günümüzde Türk tiyatrosu ve özellikle de halk tiyatrosu geleneği üstüne yeterince kurumsal eser üretilmediği bir gerçektir. Bu alanda ulaşabildiğimiz yapıtlar, genelde, yıllar öncesinden gelen değerli incelemeler, belgeler... İçerdiği anlam zenginliklerine, renk skalasındaki çeşitliliğe karşın geleneksel Türk tiyatrosunun, bırakınız dünya tiyatrosundaki yerini, kendi ülkesinde bile hak ettiği konumda olamaması, öncelikle kuramsal çalışmaların azlığından kaynaklanan bir durumdur. Dr. Yavuz Pekman’ın Çağdaş Tiyatromuzda Geleneksellik adlı kitabını bu alanda ciddi bir boşluğu dolduracak nitelikte kapsamlı bir çalışma olarak değerlendiriyorum. Yapıt, halk tiyatrosu geleneğimizin türleri ve bu türlerin ortak özellikleri üzerinde çok yönlü bir araştırma olmanın ötesinde, halk tiyatrosu kavramına Turgut Özakman, Oktay Arayıcı, Haldun Taner, Sermet Çağan, Ferhan Şensoy gibi çağdaşımız yazarların yapıtları ışığında eğilen karşılaştırmalı bir çalışma olarak da dikkat çekiyor." - Dikmen Gürün-