Muazzez İlmiye Çığ, çocuklar için hazırladığı bu kitabında “Yılbaşı kutlamalarının” eski Türklerden kaynaklandığını, aslının “Çam Bayramı” olduğunu ortaya koyuyor ve bu bayramın “Noel” olarak Hıristiyanlığa geçtiğini anlatıyor.
Eski bir Türk geleneği olan Nardugan Bayramı ile Noel Bayramı arasındaki benzerlikleri sıralayan Çığ, yılbaşında çam ağacı süsleme geleneğinin kökeninde Türklerin “Hayat Ağacı”nın bulunduğunu belirtiyor. Yılbaşında çocuklara hediyeler dağıtan Noel Baba'nın ilk görüldüğü yer de Türk mitolojisi.
“İşte, eski Türkler, Güneş'in yeniden doğuşunu bu Çam Bayramı ile kutluyorlarmış. Çam ağacının altına hediyeler koyarak, iyi geçirdikleri bir yıl için tanrıya teşekkürlerini sunuyorlar, ağacın dallarına da ertesi yıl tanrıdan istekleri için adak bezleri bağlıyorlarmış.”
Muazzez İlmiye Çığ, çocuklar için hazırladığı bu kitabında “Yılbaşı kutlamalarının” eski Türklerden kaynaklandığını, aslının “Çam Bayramı” olduğunu ortaya koyuyor ve bu bayramın “Noel” olarak Hıristiyanlığa geçtiğini anlatıyor.
Eski bir Türk geleneği olan Nardugan Bayramı ile Noel Bayramı arasındaki benzerlikleri sıralayan Çığ, yılbaşında çam ağacı süsleme geleneğinin kökeninde Türklerin “Hayat Ağacı”nın bulunduğunu belirtiyor. Yılbaşında çocuklara hediyeler dağıtan Noel Baba'nın ilk görüldüğü yer de Türk mitolojisi.
“İşte, eski Türkler, Güneş'in yeniden doğuşunu bu Çam Bayramı ile kutluyorlarmış. Çam ağacının altına hediyeler koyarak, iyi geçirdikleri bir yıl için tanrıya teşekkürlerini sunuyorlar, ağacın dallarına da ertesi yıl tanrıdan istekleri için adak bezleri bağlıyorlarmış.”