Esmâ-i Hüsnâdaki her isim, Yüce Allaha ait bütün zâtî, vasfî ve fiilî kemâlleri içermektedir. Yüce Allahın bütün isimleri birbiriyle irtibatlıdır ve birbirine açık ya da örtülü referanslar içermektedir. Bir yanıyla her isim, ilâhî isimlerin tamamını kapsamaktadır. Fakat ilâhî anlamların ve kemâllerin açık ya da gizli oluşunda isimler arasında farklılıklar bulunmaktadır. Hakkın celâl ve cemâl isimleri için de bu söylenenler geçerlidir. İlâhî celâl cemâli, ilâhî cemâl celâli içinde gizlemektedir. Kadına ilâhî isimlerden celâl ve cemâlin aynasından bakmayı deneyen bu eser, sosyolojik ve biyolojik bir varlık olarak kadın anlayışına karşılık, kadını varlık mertebelerinin bütünü içindeki yeriyle görmeyi teklif etmesiyle de dikkat çekici bir çabadır.
Esmâ-i Hüsnâdaki her isim, Yüce Allaha ait bütün zâtî, vasfî ve fiilî kemâlleri içermektedir. Yüce Allahın bütün isimleri birbiriyle irtibatlıdır ve birbirine açık ya da örtülü referanslar içermektedir. Bir yanıyla her isim, ilâhî isimlerin tamamını kapsamaktadır. Fakat ilâhî anlamların ve kemâllerin açık ya da gizli oluşunda isimler arasında farklılıklar bulunmaktadır. Hakkın celâl ve cemâl isimleri için de bu söylenenler geçerlidir. İlâhî celâl cemâli, ilâhî cemâl celâli içinde gizlemektedir. Kadına ilâhî isimlerden celâl ve cemâlin aynasından bakmayı deneyen bu eser, sosyolojik ve biyolojik bir varlık olarak kadın anlayışına karşılık, kadını varlık mertebelerinin bütünü içindeki yeriyle görmeyi teklif etmesiyle de dikkat çekici bir çabadır.