Ceza Muhakemesinde İspatın Ölçütü Olarak Vicdani Kanaat

Stok Kodu:
9786059018012
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
400
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2015-12
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%30 indirimli
250,00TL
175,00TL
Taksitli fiyat: 9 x 21,39TL
Temin süresi 2-5 gündür.
9786059018012
975641
Ceza Muhakemesinde İspatın Ölçütü Olarak Vicdani Kanaat
Ceza Muhakemesinde İspatın Ölçütü Olarak Vicdani Kanaat
175.00

(…) Halk dilindeki “Vicdani Kanaat” ile hukuktaki “Vicdani Kanaat”in biraz değişik anlamlara geldiğini Feyzioğlu’nun bu olağanüstü çalışmasını okuyunca daha da iyi anlıyoruz.

Genelde insanlar “Vicdani Kanaat”ten bu konuyu derinlemesine incelemeden duygularıyla, kendilerinde uyanan izlenimlerin ışığında vardıkları kararı anlarlar. Oysa hukukta “Vicdani Kanaat”e varılması için bütün delillerin değerlendirilmesi, belgelerin incelenmesi, tanıkların dinlenmesi, şüphenin ortadan kaldırılması, içtihatların göz önünde tutulması, maddi uyuşmazlıkların çözülerek gerçeğe ulaşılması gerekmektedir. Anglo Amerikan, Fransız, İtalya ve Alman hukuk sistemlerinde bu konuda değişik yorumlar vardır.

Bütün bunların ışığında Metin Feyzioğlu “Vicdani Kanaat”i “Mahkeme faaliyeti sonunda aklın rehberliğinde ve hukukun çizdiği sınırlar içinde kalarak maddi olayın oluş biçimine ulaşırken şüpheye yer vermeyen bir kanaat” olarak belirtiyor.

Feyzioğlu “Vicdani Kanaat” kavramının gelişiminin uygarlığın gelişimiyle paralel olduğunu vurguluyor. Bunun yüzlerce yıllık felsefesi, ahlaki, hukuki, bilimsel ve kültürel birikimlerinin ve uygarlığın bir ürünü olduğunu söylüyor.

“Vicdani Kanaat”e ulaşılmasının isnat edilen fiilin ispatlandığı anlamına geldiğini ve bu nedenle “Vicdani Kanaat”in hukuki sorunlarla değil, maddi sorunlarla ilgili bir kavram olduğunu yazıyor. Hâkim’in bu konuda keyfi davranamayacağını belirterek kararların gerekçeli olması gerektiğini vurguluyor. Yargıcın maddi sorunu çözerken delil araçlarını akıl yürütmek suretiyle vicdanına göre değerlendirmesinin ardından da kalan boşlukları yine akılla doldurması gerektiğini ortaya koyuyor.

Metin Feyzioğlu’nun bu çalışmasında hukukçulara ve aydınlara ışık tutan çok değerli görüşler var. Aydınlatıcı bir inceleme. Kitabı bütün meraklılara içtenlikle öneririm.

(…) Halk dilindeki “Vicdani Kanaat” ile hukuktaki “Vicdani Kanaat”in biraz değişik anlamlara geldiğini Feyzioğlu’nun bu olağanüstü çalışmasını okuyunca daha da iyi anlıyoruz.

Genelde insanlar “Vicdani Kanaat”ten bu konuyu derinlemesine incelemeden duygularıyla, kendilerinde uyanan izlenimlerin ışığında vardıkları kararı anlarlar. Oysa hukukta “Vicdani Kanaat”e varılması için bütün delillerin değerlendirilmesi, belgelerin incelenmesi, tanıkların dinlenmesi, şüphenin ortadan kaldırılması, içtihatların göz önünde tutulması, maddi uyuşmazlıkların çözülerek gerçeğe ulaşılması gerekmektedir. Anglo Amerikan, Fransız, İtalya ve Alman hukuk sistemlerinde bu konuda değişik yorumlar vardır.

Bütün bunların ışığında Metin Feyzioğlu “Vicdani Kanaat”i “Mahkeme faaliyeti sonunda aklın rehberliğinde ve hukukun çizdiği sınırlar içinde kalarak maddi olayın oluş biçimine ulaşırken şüpheye yer vermeyen bir kanaat” olarak belirtiyor.

Feyzioğlu “Vicdani Kanaat” kavramının gelişiminin uygarlığın gelişimiyle paralel olduğunu vurguluyor. Bunun yüzlerce yıllık felsefesi, ahlaki, hukuki, bilimsel ve kültürel birikimlerinin ve uygarlığın bir ürünü olduğunu söylüyor.

“Vicdani Kanaat”e ulaşılmasının isnat edilen fiilin ispatlandığı anlamına geldiğini ve bu nedenle “Vicdani Kanaat”in hukuki sorunlarla değil, maddi sorunlarla ilgili bir kavram olduğunu yazıyor. Hâkim’in bu konuda keyfi davranamayacağını belirterek kararların gerekçeli olması gerektiğini vurguluyor. Yargıcın maddi sorunu çözerken delil araçlarını akıl yürütmek suretiyle vicdanına göre değerlendirmesinin ardından da kalan boşlukları yine akılla doldurması gerektiğini ortaya koyuyor.

Metin Feyzioğlu’nun bu çalışmasında hukukçulara ve aydınlara ışık tutan çok değerli görüşler var. Aydınlatıcı bir inceleme. Kitabı bütün meraklılara içtenlikle öneririm.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat