Çırpınırdı Karadeniz'in Bestecisi Üzeyir Hacıbeyli

Stok Kodu:
9786055452988
Boyut:
15x23
Sayfa Sayısı:
352
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2015-12
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%30 indirimli
240,00TL
168,00TL
Taksitli fiyat: 9 x 20,53TL
Temin süresi 2-5 gündür.
9786055452988
1060927
Çırpınırdı Karadeniz'in Bestecisi Üzeyir Hacıbeyli
Çırpınırdı Karadeniz'in Bestecisi Üzeyir Hacıbeyli
168.00

Üzeyir Hacıbeyli'nin kaleme aldığı 93 makale ve fotoğraf albümüyle Türkiye'de onun hakkında yayınlanan ilk biyografi…

Üzeyir Hacıbeyli, Ahmet Cevat'ın, “Çırpınırdı Karadeniz Bakıp Türk'ün Bayrağına” şiirinin bestecisi, Azerbaycan müziğinin kurucusudur.

Okur bu kitapta kuramcı, besteci, pedagog, yazar ve gazeteci olan Üzeyir Hacıbeyli'nin makaleleriyle buluşacak, kendi kaleminden yaşamöyküsünü, mücadelesini, sanat yolculuğunu ve hafızalara kazınan eserlerinin yazılış öyküsünü bulacaktır.

Reşat Nuri Güntekin'den Üzeyir Hacıbeyli ve Azerbaycan Tiyatrosu üzerine:

"İstanbul'da verilen piyeslerin -operet gibi fantezist, en az kaide ve ciddiyete riayetkar olanlarından bile- derin bir zevk ve sanat kokusu, munis bir ağırbaşlılık gördük, “Arşın Mal Alan” yahut “Meşhedi İbat” operetlerine bakınız, mevzularda hiçbir fevkaladelik yok. Fakat bizim teneke, sopa ve küfür ile hayvan sürüsü sevk eder gibi bağıra, çağıra idare ettiğimiz sahneleri onlar ne güzel “Türkü”ler, ne şayan-ı dikkat mülahazalar, ne samimi latifelerle doldurmuşlar."

Üzeyir Hacıbeyli'nin kaleme aldığı 93 makale ve fotoğraf albümüyle Türkiye'de onun hakkında yayınlanan ilk biyografi…

Üzeyir Hacıbeyli, Ahmet Cevat'ın, “Çırpınırdı Karadeniz Bakıp Türk'ün Bayrağına” şiirinin bestecisi, Azerbaycan müziğinin kurucusudur.

Okur bu kitapta kuramcı, besteci, pedagog, yazar ve gazeteci olan Üzeyir Hacıbeyli'nin makaleleriyle buluşacak, kendi kaleminden yaşamöyküsünü, mücadelesini, sanat yolculuğunu ve hafızalara kazınan eserlerinin yazılış öyküsünü bulacaktır.

Reşat Nuri Güntekin'den Üzeyir Hacıbeyli ve Azerbaycan Tiyatrosu üzerine:

"İstanbul'da verilen piyeslerin -operet gibi fantezist, en az kaide ve ciddiyete riayetkar olanlarından bile- derin bir zevk ve sanat kokusu, munis bir ağırbaşlılık gördük, “Arşın Mal Alan” yahut “Meşhedi İbat” operetlerine bakınız, mevzularda hiçbir fevkaladelik yok. Fakat bizim teneke, sopa ve küfür ile hayvan sürüsü sevk eder gibi bağıra, çağıra idare ettiğimiz sahneleri onlar ne güzel “Türkü”ler, ne şayan-ı dikkat mülahazalar, ne samimi latifelerle doldurmuşlar."

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat