Ömer Seyfettindizisinin dokuzuncu kitabi olan “Dalga / Tarih Ezelî Bir Tekerrürdür”de, yedihikaye bulunmaktadir.
Tarih Ezelî BirTekerrürdür’de, imparatorlugun son yillarindaki yasantisindan, özellikle “tatlisu Frengi” çevrelerinden ilginç tipler basarili kesitler hâlinde sunulmustur.Ayrica Ittihatçilarin muhalifler karsisindaki tahammülsüz tavirlari vekaristiklari ihtikâri elestirir.
Ilimdenanlamadigi hâlde, bol bol iskembeden atan ve bu görüslerinde inat eden biriniInat’ta tasvir eder.
Yazarin bazihikâyelerinde, yurt sevgisi, Türkçülük, milliyetçilik ülküsü asilayan fikirler;Türklük suurunun uyanisini anlatan heyecanli tablolar vardir. Bu anlayislayazilan tezli hikâyelerinden biri de Primo Türk Çocugu’dur.
Piç’te, çagininsosyal ve siyasi düzenine deginilir ve Türklükten uzaklasanlari konu edinir.
Yazarin sinirbölgelerindeki gözlemlerine dayanarak yazdigi hikâyelerde bazen asiri realizmekaçtigi görülür. Bu hikâyelerinde mazi ve kahramanlik özlemi vardir: Bir Çocuk Aleko’da oldugu gibi.
BilgiBucagi’nda, II. Mesrutiyet sonrasinda fikrî ve siyasi yönelislerdekiolumsuzluklari göstermek üzere Efruz Bey adiyla çizdigi sarlasan tipini elealir.
Ask Dalgasi’ndaise, anlasarak evlenmeyi savunur; görücü usulünü siddetle tenkit eder.
Ömer Seyfettindizisinin dokuzuncu kitabi olan “Dalga / Tarih Ezelî Bir Tekerrürdür”de, yedihikaye bulunmaktadir.
Tarih Ezelî BirTekerrürdür’de, imparatorlugun son yillarindaki yasantisindan, özellikle “tatlisu Frengi” çevrelerinden ilginç tipler basarili kesitler hâlinde sunulmustur.Ayrica Ittihatçilarin muhalifler karsisindaki tahammülsüz tavirlari vekaristiklari ihtikâri elestirir.
Ilimdenanlamadigi hâlde, bol bol iskembeden atan ve bu görüslerinde inat eden biriniInat’ta tasvir eder.
Yazarin bazihikâyelerinde, yurt sevgisi, Türkçülük, milliyetçilik ülküsü asilayan fikirler;Türklük suurunun uyanisini anlatan heyecanli tablolar vardir. Bu anlayislayazilan tezli hikâyelerinden biri de Primo Türk Çocugu’dur.
Piç’te, çagininsosyal ve siyasi düzenine deginilir ve Türklükten uzaklasanlari konu edinir.
Yazarin sinirbölgelerindeki gözlemlerine dayanarak yazdigi hikâyelerde bazen asiri realizmekaçtigi görülür. Bu hikâyelerinde mazi ve kahramanlik özlemi vardir: Bir Çocuk Aleko’da oldugu gibi.
BilgiBucagi’nda, II. Mesrutiyet sonrasinda fikrî ve siyasi yönelislerdekiolumsuzluklari göstermek üzere Efruz Bey adiyla çizdigi sarlasan tipini elealir.
Ask Dalgasi’ndaise, anlasarak evlenmeyi savunur; görücü usulünü siddetle tenkit eder.