Devlet Piyasa Parti Nizamettin Ariç ve Kürt Müziği

Stok Kodu:
9786059082624
Boyut:
14x22
Sayfa Sayısı:
248
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2016-05
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%25 indirimli
175,00TL
131,25TL
Taksitli fiyat: 9 x 16,04TL
Temin süresi 2-5 gündür.
9786059082624
993462
Devlet Piyasa Parti
Devlet Piyasa Parti Nizamettin Ariç ve Kürt Müziği
131.25

Devlet piyasa parti: Nizamettin Ariç ve Kürt Müziği

Besime Şen'in kaleme aldığı “Devlet Piyasa Parti Nizamettin Ariç ve Kürt Müziği” adlı kitap Avesta yayınları arasında çıktı.

Bu kitap, “ulusal müzik” kavramı çerçevesinde Kürt Müziğinin “yerini, dünyasını, kurumlarını ve öznelerini belirlemeye çalışıyor. Bu belirlemeler politik arka planın yanı sıra ekonomi politikaların etkisiyle ele alınıyor. Devlet-piyasa-parti denklemi, Kürt siyasallığının tarihsel koşulları ve Nizamettin Ariç'in hikayesi ile yani “Kürt müzisyeni nasıl oluşur?”; “Ariç neden Türkiye'deki dinleyicisinden kopuk? gibi sorulara yanıt aranarak cevaplanıyor.

Fransız Aydınlanması ile Alman Romantizminin belirlediği ulusallık fikirleri, müzikte ve özelinde Türk devletinin kuruluşunda nasıl bir role sahip? Bu etki, yani tek dil ve tek kültür politikası Kürt müziğinde nelere yol açıyor?

“Kürtlerin 20.yüzyılın başlarında modernist ulusal devlet oluşumlarının dışına düşerek devletsiz kalması; yanı sıra mekansal ve toplumsal olarak parçalanması; kapitalistleşme ile kır-kent çelişkilerini deneyimlemesi ve sınıfsal dokusunun belirginleşmesi....” gibi konuların yanı sıra kitap 1990 sonrası itibariyle PKK'nin Kürt müziği üzerindeki etkisini kavramsal düzeyde analiz etmektedir. Yazara göre yasak ve asimilasyona “karşı” bir alan ve ideoloji ören Kürt parti ve politik çevreleri müziği araçsallaştırmaktadır.

Devlet piyasa parti: Nizamettin Ariç ve Kürt Müziği

Besime Şen'in kaleme aldığı “Devlet Piyasa Parti Nizamettin Ariç ve Kürt Müziği” adlı kitap Avesta yayınları arasında çıktı.

Bu kitap, “ulusal müzik” kavramı çerçevesinde Kürt Müziğinin “yerini, dünyasını, kurumlarını ve öznelerini belirlemeye çalışıyor. Bu belirlemeler politik arka planın yanı sıra ekonomi politikaların etkisiyle ele alınıyor. Devlet-piyasa-parti denklemi, Kürt siyasallığının tarihsel koşulları ve Nizamettin Ariç'in hikayesi ile yani “Kürt müzisyeni nasıl oluşur?”; “Ariç neden Türkiye'deki dinleyicisinden kopuk? gibi sorulara yanıt aranarak cevaplanıyor.

Fransız Aydınlanması ile Alman Romantizminin belirlediği ulusallık fikirleri, müzikte ve özelinde Türk devletinin kuruluşunda nasıl bir role sahip? Bu etki, yani tek dil ve tek kültür politikası Kürt müziğinde nelere yol açıyor?

“Kürtlerin 20.yüzyılın başlarında modernist ulusal devlet oluşumlarının dışına düşerek devletsiz kalması; yanı sıra mekansal ve toplumsal olarak parçalanması; kapitalistleşme ile kır-kent çelişkilerini deneyimlemesi ve sınıfsal dokusunun belirginleşmesi....” gibi konuların yanı sıra kitap 1990 sonrası itibariyle PKK'nin Kürt müziği üzerindeki etkisini kavramsal düzeyde analiz etmektedir. Yazara göre yasak ve asimilasyona “karşı” bir alan ve ideoloji ören Kürt parti ve politik çevreleri müziği araçsallaştırmaktadır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat